Formarea capacităților de autoreglare a activității copiilor cu dizabilități mentale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
193 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-16 11:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.762:37.015.3 (2)
Psihologie (3398)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
LAPOŞINA, Emilia, FRUNZE, Olesea. Formarea capacităților de autoreglare a activității copiilor cu dizabilități mentale. In: Current Affairs and Perspectives in Psychological Research: . International conference of applied psychology, Ed. 2, 29-30 noiembrie 2022, Chisinau. Chișinău, Republic of Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2022, Ediția 2, pp. 46-47. ISBN 978-9975-159-97-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Current Affairs and Perspectives in Psychological Research
Ediția 2, 2022
Conferința "Current Affairs and Perspectives in Psychological Research"
2, Chisinau, Moldova, 29-30 noiembrie 2022

Formarea capacităților de autoreglare a activității copiilor cu dizabilități mentale

Training the capabilities of self-regulation of the activity of children with
mental disabilities.

CZU: 159.922.762:37.015.3

Pag. 46-47

Lapoşina Emilia, Frunze Olesea
 
 
 
Disponibil în IBN: 10 ianuarie 2023


Rezumat

Articolul prezintă argumente privind importanța formării capacităților de autoreglare a activităților și a formării de abilități necesare pentru integrarea socială a copiilor cu dizabilități mintale. Abordarea acestui subiect este de o mare actualitate la nivel naţional şi internaţional. Aceasta este orientată spre dezvoltarea unorcompetenţe de comunicare funcţionale menite să faciliteze o bună integrare a copilului în medii şi contexte diferite. Caracterul interdisciplinar al subiectului abordat acoperă domeniul psihopedagogiei speciale, cu conotaţii în sfera domeniului educaţional și corecțional, a evaluării şi intervenţiilor, a psihologiei limbajului şi comunicării în situaţii critice de disfuncţionalitate a procesului de comunicare.

The article presents arguments regarding the importance of training the capacities of self-regulation of activities and the training of skills necessary for the social integration of children with mental disabilities. The approach to this subject is very topical at the national and international level. This is oriented towards the development of functional communication skills aimed at facilitating a good integration of the child in different environments and contexts. The interdisciplinary character of the subject covered covers the field of special psychopedagogy, with connotations in the sphere of educational and correctional field, evaluation and interventions, psychology of language and communication in critical situations of dysfunction of the communication process

Cuvinte-cheie
dezvoltare mintală, deficienţă, autoreglare, sub control, incluziune, integrare, metode de abordare psihopedagogică, competențe,

mental development, deficiency, self-regulation, under control, inclusion, integration, methods of psycho-pedagogical approach, competences