Necesitatea abilităților practice în formarea/ dezvoltarea competențelor geografice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
260 7
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-12 11:12
SM ISO690:2012
PĂTRAȘCU, Alexandra. Necesitatea abilităților practice în formarea/ dezvoltarea competențelor geografice. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 19, 11 mai 2022, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Vol.20, Partea 1, pp. 155-159. ISBN 978-9975-46-636-3. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.20, Partea 1, 2022
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
19, Chişinău, Moldova, 11 mai 2022

Necesitatea abilităților practice în formarea/ dezvoltarea competențelor geografice


Pag. 155-159

Pătrașcu Alexandra
 
Colegiul Național „Alexandru Odobescu”, Pitești
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2023


Rezumat

This paper addresses the issue of the formation and development of geographical skills through practical skills so that theoretical and practical activity can be combined with intellectual activity. As a result, in the current educational systems, taking into account the theoretical evolutions, in the educational process there is a need for the formation/ development of competencies. In this information period, competence becomes the central element of the school because it is necessary an orientation towards individual achievement, autonomy, creativity but also progress. Geography, as a school subject located at the interference between the exact sciences, social sciences and natural sciences, through its specificity, aims to form a logical thinking and an overview of the evolution of society in correlation with the evolution of planet Earth.

Această lucrare face referire la abordarea problematicii privind formarea și dezvoltarea competențelor geografice prin intermediul abilităților practice, astfel încât să se poată îmbina activitatea teoretică și practică cu cea intelectuală. Ca urmare, în sistemele educaţionale actuale, având în vedere evoluţiile teoretice, în procesul de învăţământ apare necesitatea formării/ dezvoltării competenţelor. În această perioadă informațională, competența devine elementul central al școlii deoarece este necesară o orientare către realizare individuală, autonomie, creativitate dar și progres. Geografia, ca disciplină școlară situată la interferența dintre științele exacte, științele sociale și științele naturii, prin specificul său, vizează formarea unei gândiri logice și a unei viziunii generale asupra evoluției societății în corelație cu evoluția planetei Pământ.

Cuvinte-cheie
geography, skills, abilities, learning situations,

geografie, competențe, abilităţi, situaţii de învăţare