Managementul intercultural educațional: conceptualizare și dezvoltare în context universitar
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
318 24
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-21 19:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.09 (70)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
SM ISO690:2012
GORAŞ-POSTICĂ, Viorica. Managementul intercultural educațional: conceptualizare și dezvoltare în context universitar. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 6(136), pp. 2-6. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7482497
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 6(136) / 2022 / ISSN 1810-6455

Managementul intercultural educațional: conceptualizare și dezvoltare în context universitar

Intercultural Educational Management: Conceptualization and Development in the University Context

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7482497
CZU: 378.09

Pag. 2-6

Goraş-Postică Viorica
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 30 decembrie 2022


Rezumat

Studiul reprezintă o analiză conceptuală a dezvoltării curriculare în domeniul managementului intercultural educațional în context universitar. Se prezintă specificul politic și academic, apoi se parcurg reperele teoretice fundamentale și aplicative, cu proiecție aici și acum în mediul universitar multicultural al Republicii Moldova, confruntat cu multiple crize socioculturale, politice și economice. Fezabilitatea dezvoltării teoretice și practice a conceptului dat depinde de abordarea participativă a acestuia, prin intersectarea funcțională cu alte ramuri ale managementului.

The study represents a conceptual analysis of curricular development in the field of intercultural educational management in the university context. We introduce the political and academic specifics and then cover the fundamental and applied theoretical milestones, with projection here and now in the multicultural environment of the Republic of Moldova, which is faced with multiple sociocultural, political, and economic crises. The feasibility of the theoretical and practical development of this concept depends on its participatory approach, through the functional intersection with other branches of management.

Cuvinte-cheie
cheie: management intercultural educațional, conceptualizare, dezvoltare, context universitar,

intercultural educational management, conceptualization, development, university context