Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
241 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-13 17:17 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091:004 (39) |
Organizarea instruirii (533) |
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4184) |
SM ISO690:2012 CARTALEANU, Tatiana. Banca de itemi: pertinenţă şi oportunităţi. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 6(136), pp. 17-21. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7482603 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 6(136) / 2022 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7482603 | ||||||
CZU: 37.091:004 | ||||||
Pag. 17-21 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul conturează o viziune asupra conceptualizării unei bănci de itemi la Limba şi literatura română, ca materie predată în gimnaziu şi în liceu şi ca obiect al evaluării de certificare. Se propune alcătuirea băncii de itemi din 3 compartimente distincte: (1) itemi-prototip, care constituie partea matricială a testului; (2) itemi-etalon, adaptaţi la conţinuturile curriculare concrete; (3) itemi-exemplu, aplicabili în baza textului sau a materialului lingvistic ales. Pentru fiecare dintre aceste categorii de itemi se aduc exemple, organizate în conformitate cu taxonomia lui Bloom: cunoaştere, înţelegere, aplicare, analiză, sinteză, evaluare. Exemplele de itemi se bazează pe unităţile de conţinut care vizează, în gimnaziu, studiul lexicului, iar în liceu, al lexicologiei. Elaborarea şi utilizarea consecventă a unui asemenea document ar putea contribui la standardizarea probelor de evaluare, pregătind toţi actorii educaţionali pentru o abordare cât mai riguroasă a evaluării. |
||||||
Cuvinte-cheie evaluare, taxonomie, test, bancă de itemi, item, prototip, etalon, exemplu, tasks, preparing all educational actors for a most rigorous approach to assessment. Keywords: assessment, taxonomy, test, item bank, item, prototype, model, example |
||||||
|