Articolul precedent |
Articolul urmator |
208 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-04-10 10:05 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.126 (125) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579) |
SM ISO690:2012 POSTOVANU, Steluţa, BAHNEANU, Vitalina. Les finalités de la formation universitaire. In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului: la cerinţele pieţii muncii, Ed. 5, 13-14 mai 2022, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2022, Ediția 5, pp. 171-178. ISBN 978-9975-159-83-8. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7137653 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului Ediția 5, 2022 |
||||||
Conferința "Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului la cerinţele pieţei muncii" 5, Chişinău, Moldova, 13-14 mai 2022 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7137653 | ||||||
CZU: 378.126 | ||||||
Pag. 171-178 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În acest articol ne propunem să abordăm problema ce ține de finalitatea instruirii în cadrul învățământului universitar, or misiunea universității este cea de a forma studentul, de a-i transmite, de a-i lărgi orizontul de cunoștințe și de a-l ghida în aplicarea acestor cunoștințe. Activitățile asociate ale acestei misiuni de bază ar fi instruirea propriu-zisă, cercetarea, precum și integrarea în serviciul comunității. În articolul prezent vom analiza și interpreta provocările cu care se confruntă învățământul superior actual în misiunea sa de instruire și formare. Vom miza, de asemenea, pe echilibrul între instruirea universitară generală și formarea profesională, cerută de societate la ziua de azi. Obiectivul prioritar al învățământului universitar actual îl constituie instruirea în profunzime. Pentru a asigura o calitate a instruirii mai bună, instituția universitară trebuie să se focalizeze pe câțiva poli importanți precum: polul predare/învățare, polul de evaluare a studenților, dezvoltarea profesională a profesorilor și finalmente controlul calității, acestea influențând direct și imediat dezvoltarea globală a studentului. |
||||||
Cuvinte-cheie Étudiant-apprenant, enseignant-formateur, défi, pédagogie universitaire, développement professionnel |
||||||
|