Les finalités de la formation universitaire
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
208 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-10 10:05
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.126 (125)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
SM ISO690:2012
POSTOVANU, Steluţa, BAHNEANU, Vitalina. Les finalités de la formation universitaire. In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului: la cerinţele pieţii muncii, Ed. 5, 13-14 mai 2022, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2022, Ediția 5, pp. 171-178. ISBN 978-9975-159-83-8. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7137653
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului
Ediția 5, 2022
Conferința "Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului la cerinţele pieţei muncii"
5, Chişinău, Moldova, 13-14 mai 2022

Les finalités de la formation universitaire

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7137653
CZU: 378.126

Pag. 171-178

Postovanu Steluţa, Bahneanu Vitalina
 
Université d’Etat de Moldavie
 
 
Disponibil în IBN: 15 decembrie 2022


Rezumat

În acest articol ne propunem să abordăm problema ce ține de finalitatea instruirii în cadrul învățământului universitar, or misiunea universității este cea de a forma studentul, de a-i transmite, de a-i lărgi orizontul de cunoștințe și de a-l ghida în aplicarea acestor cunoștințe. Activitățile asociate ale acestei misiuni de bază ar fi instruirea propriu-zisă, cercetarea, precum și integrarea în serviciul comunității. În articolul prezent vom analiza și interpreta provocările cu care se confruntă învățământul superior actual în misiunea sa de instruire și formare. Vom miza, de asemenea, pe echilibrul între instruirea universitară generală și formarea profesională, cerută de societate la ziua de azi. Obiectivul prioritar al învățământului universitar actual îl constituie instruirea în profunzime. Pentru a asigura o calitate a instruirii mai bună, instituția universitară trebuie să se focalizeze pe câțiva poli importanți precum: polul predare/învățare, polul de evaluare a studenților, dezvoltarea profesională a profesorilor și finalmente controlul calității, acestea influențând direct și imediat dezvoltarea globală a studentului.

Cuvinte-cheie
Étudiant-apprenant, enseignant-formateur, défi, pédagogie universitaire, développement professionnel