Articolul precedent |
Articolul urmator |
252 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-31 12:04 |
SM ISO690:2012 ŞONTEA, Magdalina. Comportamentul problematic al copilului cu tulburări din spectrul autist. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Anale ştiinţifice ale doctoranzilor şi postdoctoranzilor, Ed. vol.2, 1 octombrie 2018, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, Vol. 17, Partea 2, pp. 222-230. ISBN 978-9975-46-394-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice Vol. 17, Partea 2, 2018 |
||||||
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice" vol.2, Chişinău, Moldova, 1 octombrie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 222-230 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Problemele de comportament la copiii cu tulburări de spectru autist sunt, de departe, cele mai dificile cu care se confruntă părinții în eforturile lor de a găsi o cale de înțelegere și de a-i angaja în activități cotidiene. Comportamentele-problemă, precum agresivitatea, noncomplianța, autoagresivitatea, distrugerile, stereotipurile reprezintă bariere în învățarea și în dezvoltarea socială a copilului. Comportamentul este o activitate observabilă a unui organism, o interacțiune cu mediul său. Noțiunea de comportament a fost elaborată și implementată în cercetarea științifică de școala behavioristă care a definit comportamentul ca mulțime a reacțiilor de răspuns a organismului uman la stimuli externi. Pentru gestionarea comportamentuluiproblemă al copiilor cu tulburări din spectrul autist, este necesară completarea agendei comportamentale. |
||||||
Cuvinte-cheie autism, comportament, Consecinţă, antecedent, ignorare, integrare, autism, behavoir, consequence, anticident, ignore, integration |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-167683</cfResPublId> <cfResPublDate>2018</cfResPublDate> <cfVol>Vol. 17, Partea 2</cfVol> <cfStartPage>222</cfStartPage> <cfISBN>978-9975-46-394-2</cfISBN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/167683</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Comportamentul problematic al copilului cu tulburări din spectrul autist</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>autism; comportament; Consecinţă; antecedent; ignorare; integrare; autism; behavoir; consequence; anticident; ignore; integration</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Problemele de comportament la copiii cu tulburări de spectru autist sunt, de departe, cele mai dificile cu care se confruntă părinții în eforturile lor de a găsi o cale de înțelegere și de a-i angaja în activități cotidiene. Comportamentele-problemă, precum agresivitatea, noncomplianța, autoagresivitatea, distrugerile, stereotipurile reprezintă bariere în învățarea și în dezvoltarea socială a copilului. Comportamentul este o activitate observabilă a unui organism, o interacțiune cu mediul său. Noțiunea de comportament a fost elaborată și implementată în cercetarea științifică de școala behavioristă care a definit comportamentul ca mulțime a reacțiilor de răspuns a organismului uman la stimuli externi. Pentru gestionarea comportamentuluiproblemă al copiilor cu tulburări din spectrul autist, este necesară completarea agendei comportamentale.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>Behavioral problems of children with Autistic Spectrum Behavioral problems of children with Autistic Spectrum Disorder are by far the most difficult ones, faced by parents in their efforts in finding a way of understanding and engaging them in daily activities. Behavioral issues such as aggression, non-compliance, selfaggression, destruction, stereotyping, are barriers to the child learning and social development. The Behavoir is an observable activity of an oraganism,an interaction with its environment.The notionBehavoir has been developed and implemented in the scientific research of behavioral of behavioral school. It was defined as a multitude of human responses reaction towards extremal stimui.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2018T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2018T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-46971</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2018T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-46971</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-46971-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2018T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Şontea</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Magdalina</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>