Involvement of school and family in the school inclusion of children with autism spectrum disorders (ASD)
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
337 51
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-07 16:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.4 (57)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (606)
SM ISO690:2012
VRABIE, Silvia. Implicarea școlii și familiei în incluziunea școlară a copiilor cu tulburări de spectru autist (TSA). In: Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar, Ed. 1, 26 noiembrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 393-401. ISBN 978-9975-46-617-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar 2022
Conferința "Educația privind drepturile copilului:"
1, Chişinău, Moldova, 26 noiembrie 2021

Involvement of school and family in the school inclusion of children with autism spectrum disorders (ASD)

Implicarea școlii și familiei în incluziunea școlară a copiilor cu tulburări de spectru autist (TSA)

CZU: 376.4

Pag. 393-401

Vrabie Silvia
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 26 octombrie 2022


Rezumat

The issue of autism spectrum disorders is topical in the context of policy changes in the Republic of Moldova in recent years. These changes express the decades-long international trend to streamline the educational inclusion of children with autism spectrum disorders in mainstream education. Concepts regarding the educational inclusion of children with ASD, in its preparation to cope with school tasks, require increased attention from both educational actors, the family of the child with ASD, and the community in general.

Problematica tulburărilor de spectru autist prezintă actualitate în contextul schimbărilor la nivelul politicilor survenite în Republica Moldova în ultimii ani. Aceste schimbări exprimă tendința prezentă de mai multe decenii, la nivel internațional, de a eficientiza incluziunea educațională a copiilor cu tulburări de spectru autist în învățământul de masă. Concepțiile cu privire la incluziunea educațională a copiilor cu TSA, la pregătirea lui pentru a face față sarcinilor școlare, presupun o atenție sporită atât a actorilor educaționali, a familiei copilului cu TSA, cât și a comunității, în general.

Cuvinte-cheie
school inclusion, Autism spectrum disorders (ASD), family, school,

incluziune şcolară, tulburări de spectru autist (TSA), familie, şcoală