Implementation of the curriculum for early education through respect of children's rights
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
272 20
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-31 07:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2.02 (43)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2026)
SM ISO690:2012
GÎNJU, Stela, CIOBANU, Nicoleta. Implementarea curriculumului pentru educația timpurie prin prizma respectării drepturilor copiilor. In: Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar, Ed. 1, 26 noiembrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 238-242. ISBN 978-9975-46-617-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar 2022
Conferința "Educația privind drepturile copilului:"
1, Chişinău, Moldova, 26 noiembrie 2021

Implementation of the curriculum for early education through respect of children's rights

Implementarea curriculumului pentru educația timpurie prin prizma respectării drepturilor copiilor

CZU: 373.2.02

Pag. 238-242

Gînju Stela, Ciobanu Nicoleta
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 21 octombrie 2022


Rezumat

This article describes the rights of the child, in accordance with the UN Convention on the Rights of the Child. The author demonstrates that the Curriculum for early education in the Republic of Moldova is correlated and implies the observance of these rights, by: implementing various domains and curricular dimensions, by training and developing specific competencies, competence units, by capitalizing teaching strategies, by arranging the learning environment.

În prezentul articol sunt descrise drepturile copiilor, conform Convenției ONU asupra Drepturilor copiilor. Autorul demonstrează, că Curriculumul pentru educația timpurie din Republica Moldova este corelat și presupune respectarea acestor drepturi, prin: implementarea diverselor Domenii și dimensiuni curriculare, prin formarea și dezvoltarea competențelor specifice, a unităților de competență, prin valorificarea strategiilor didactice, prin amenajarea mediului de învățare.

Cuvinte-cheie
children's rights, UN Convention, curriculum, early education,

drepturile copiilor, convenția ONU, curriculum, educaţie timpurie