The role of local public partnerships: school-family-community in contemporary education.
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
288 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-20 19:32
SM ISO690:2012
GRIBINCEA, Tatiana. Rolul parteneriatelor publice locale: școala-familia-comunitatea în educația contemporană.. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 2, 12-13 noiembrie 2021, Chisinau. Chişinău: CEP UPC, 2021, Ediția 2, pp. 166-180. ISBN 978-9975-46-583-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului
Ediția 2, 2021
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului"
2, Chisinau, Moldova, 12-13 noiembrie 2021

The role of local public partnerships: school-family-community in contemporary education.

Rolul parteneriatelor publice locale: școala-familia-comunitatea în educația contemporană.


Pag. 166-180

Gribincea Tatiana
 
Universitatea de Studii Politice şi Economice Europene „Constantin Stere”
 
 
Disponibil în IBN: 5 octombrie 2022


Rezumat

Education is currently perceived as a vital function of contemporary society because through education society perpetuates its existence, transmitting from generation to generation everything that humanity has learned about itself and about reality. From contemporary school, society expects everything today: to pass on to young people a knowledge accumulated over the centuries, to help them adapt to a reality in continuous transformation to prepare them for a wide unpredictable future. Considered a key factor in the development of society - it provides skilled labor for all sectors of activity, it promotes progress, stimulating intellectual curiosity, adaptability, creativity and innovation - education is one of the most powerful tools we have for to shape the future, or at least to orient us towards a desirable future. In contemporary society, the beneficial effects of the active participation of parents in school life are increasingly appreciated. Numerous researches at national and international level have highlighted the decisive aspect of the quality of the interaction between family and school on children's education. Recognition of the importance of good collaboration with parents in promoting children's school success has prompted education authorities to support the need to strengthen the links between parents and the school and to promote them at the level of public policies.

Educatia este perceputa în prezent ca o functie vitala a societatii contemporane deoarece prin educatie societatea îsi perpetueaza existenta, transmitând din generatie în generatie tot ceea ce umanitatea a învatat despre ea însasi si despre realitate. De la scoala contemporana societatea asteapta astazi totul: sa transmita tinerilor o cunoastere acumulata de-a lungul secolelor, sa-i ajute sa se adapteze la o realitate în continua transformare sa-i pregateasca pentru un viitor larg imprevizibil. Considerata un factor-cheie în dezvoltarea societatii - ea asigura forta de munca calificata pentru toate sectoarele de activitate, ea favorizeaza progresul, stimulând curiozitatea intelectuala, capacitatea de adaptare, creativitatea si inovatia -, educatia constituie unul dintre cele mai puternice instrumente de care dispunem pentru a modela viitorul, sau macar pentru a ne orienta catre un viitor dezirabil. În societatea contemporană se apreciază tot mai mult efectele benefice ale participării active a părinţilor în viaţa şcolii. Numeroase cercetări la nivel naţional şi internaţional au pus în evidenţă aspectul determinant al calităţii interacţiunii dintre familie şi şcoală asupra educaţiei copiilor. Recunoaşterea importanţei unei bune colaborări cu părinţii în favorizarea succesului şcolar al copiilor a impulsionat autorităţile educative să susţină necesitatea întăririi legăturilor dintre părinţi şi şcoală şi să le promoveze şi la nivel de politici publice.

Cuvinte-cheie
adaptation, collaboration, education, parents, ,

adaptare, colaborare, educaţie, părinţi,