Dezvoltarea abilităților de modelare matematică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
409 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-19 18:42
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.037:51 (5)
Educație (14334)
Matematică (1657)
SM ISO690:2012
TELEUCĂ, Marcel, SALI, Larisa, CIOBAN-PILEŢCAIA, Antonina. Dezvoltarea abilităților de modelare matematică. In: Conference on Applied and Industrial Mathematics: CAIM 2022, Ed. 29, 25-27 august 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Casa Editorial-Poligrafică „Bons Offices”, 2022, Ediţia a 29, pp. 206-211. ISBN 978-9975-76-401-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Conference on Applied and Industrial Mathematics
Ediţia a 29, 2022
Conferința "Conference on Applied and Industrial Mathematics"
29, Chişinău, Moldova, 25-27 august 2022

Dezvoltarea abilităților de modelare matematică

CZU: 37.037:51

Pag. 206-211

Teleucă Marcel, Sali Larisa, Cioban-Pileţcaia Antonina
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 21 septembrie 2022


Rezumat

In articol sunt examinate unele aspecte ce țin de modelarea matematică din perspectiva educațională. În particular, sunt precizate etapele unui proces de soluționare a unei probleme reale prin metoda modelării matematice și sintetizate într-o diagramă. Sunt expuse concluziile autorilor vis-a-vis de familiarizarea elevilor și profesorilor cu metoda modelării matematice.

In this article some aspects related to mathematical modelling from an educational perspective are examined. In particular, the stages of a process of solving a real problem by the method of mathematical modelling are specified and synthesized in a diagram. The authors' conclusions regarding the familiarization of students and teachers with the mathematical modelling method are presented.

Cuvinte-cheie
model matematic, curriculum, competenţă specifică, metodă, problemă,

mathematical model, specific competence, curriculum, problem