Creativitate și gândire flexibilă în educația nonformală
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
371 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-26 10:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.036:159.995+37.013 (1)
Educație (14334)
Psihologie (3397)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
BOTNAR, Ludmila. Creativitate și gândire flexibilă în educația nonformală. In: Conferința științifică studențească cu participare internațională, 20 aprilie 2022, Chişinău. Chişină: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2022, Ediția LXXI, pp. 384-391. ISBN 978-9975-76-394-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Conferința științifică studențească cu participare internațională
Ediția LXXI, 2022
Conferința "Conferința științifică studențească cu participare internațională"
Chişinău, Moldova, 20 aprilie 2022

Creativitate și gândire flexibilă în educația nonformală

CZU: 37.036:159.995+37.013

Pag. 384-391

Botnar Ludmila
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 12 iulie 2022


Rezumat

Creativitatea reprezintă una dintre primele abilități de care are nevoie umanitatea pentru a se dezvolta. Multă vreme creativitatea a fost considerată ca o trăsătură transmisă genetic, astăzi este unanim acceptată ideea că ea se găseşte în formă latentă în fiecare individ, este un dat uman general valabil. Problema este cea a descoperirii cât se poate de timpuriu a acestui potenţial, al specificului său şi exersarea în vederea transformării lui în trăsătură de personalitate, a obiectivării în produsele care să poarte amprenta creativităţii. Scopul educației nonformale este acela de a face posibilă afirmarea și dezvoltarea potențialului creativ al fiecărui copil. Pentru a forma personalități creative și autonome, și a dezvolta individualitatea umană este necesar ca instruirea să fie personalizată. Aceasta presupune crearea unor situații de învățare adecvate fiecărui elev/tânăr în parte, în vederea valorificării la mximum a potențialului de care dispune. Activitățile didactice nonformale stimulează dezvoltarea intelectuală a copiilor, dezvoltă creativitatea și gândirea flexibilă.

Creativity is one of the first skills that humanity needs in order to evolve. For a long time, creativity has been regarded as a genetically transmitted trait. Today, however, it is unanimously accepted that it is found in latent form in every individual, and that it is a generally a given in any human. The problem is to discover this potential as early as possible, its specificity and to practice in order to transform it into a personality trait, to objectify it into products that bear the imprint of creativity. The goal of non-formal education is to make it possible to affirm and develop the creative potential of each and any child. To form creative and autonomous personalities, and to develop human individuality, it is necessary for the training to be personalized. This means creating learning situations suitable for each individual student/young person, in order to make the most of his/her potential. Non-formal teaching activities stimulate the intellectual development of children, develop creativity and flexible thinking.

Cuvinte-cheie
creativitate, gândire flexibilă, educaţie nonformală, competențe, gândire divergentă,

creativity, flexible thinking, nonformal education, abilities, divergent mindset