The intellectual output of strategic planning in the service of quality vocational education
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
374 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-07 11:36
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.014.542:378.126 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
SM ISO690:2012
GORAŞ-POSTICĂ, Viorica, CHEPTANARI, Svetlana, NEGREAN, Mariana. The intellectual output of strategic planning in the service of quality vocational education. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2022, nr. 5(155), pp. 17-25. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6617016
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(155) / 2022 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

The intellectual output of strategic planning in the service of quality vocational education

Produsul intelectual al planificării strategice în serviciul educației profesionale de calitate

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6617016
CZU: 378.014.542:378.126

Pag. 17-25

Goraş-Postică Viorica1, Cheptanari Svetlana2, Negrean Mariana2
 
1 Moldova State University,
2 Tiraspol State University
 
 
Disponibil în IBN: 9 iunie 2022


Rezumat

The present study includes a praxiological research on the process and results of strategic planning in a vocational medical institution in the Republic of Moldova. As the intellectual product obtained is a quality one, meeting several relevant indicators, we decided to analyze and disseminate this good practice. The theoretical landmarks approached focus on the current rigors of strategic management in the field of education, aiming at contributing to solving priority problems in a specific professional context. The development of the educational institution from the perspective of quality, in general, and of the actors of education expectations, in particular, guides the organizational management, with its classic functions of planning, organization, coordination and control-evaluation.

Studiul de față include o cercetare cu caracter praxiologic asupra procesului și rezultatelor planificării strategice într-o instituție vocațională de profil medical din Republica Moldova. Deoarece produsul intelectual obținut este unul de calitate, întrunind mai mulți indicatori relevanți, am decis să analizăm și să diseminăm această bună practică. Reperele teoretice abordate se axează pe rigorile curente ale managementului strategic în domeniul educației, având ca țintă contribuția la soluționarea unor probleme prioritare dintr-un context profesional specific. Dezvoltarea instituției de învățământ din perspectiva calității, în general, și a așteptărilor actorilor educației, în particular, ghidează managementul organizațional, cu funcțiile sale clasice de planificare, organizare, coordonare și control-evaluare

Cuvinte-cheie
strategic planning, intellectual product, strategic development plan, educational institution, students, teachers and managers, quality education, professional training,

planificare strategică, produs intelectual, plan de dezvoltare strategică, instituţie de învăţământ, elevi, cadre didactice și manageriale, educaţie de calitate, pregătire profesională