Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
609 54 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-25 13:45 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3:159.922.73 (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016) |
Psihologie (3398) |
SM ISO690:2012 BALERCĂ, Vasilica. Modalități de dezvoltare a gândirii critice la școlarii de vârstă mică. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2022, nr. 5(155), pp. 26-32. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6617040 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(155) / 2022 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6617040 | ||||||
CZU: 373.3:159.922.73 | ||||||
Pag. 26-32 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În contextul învățământului modern, dezvoltarea gândirii critice reprezintă un aspect educațional de o importanță majoră în condițiile în care se urmărește integrarea armonioasă a elevilor în concordanță cu dinamica socială. Abordarea actuală a învățării vizează dezvoltarea competențelor și formarea unui stil de gândire critic bazat pe rezolvarea de probleme, pe capacitatea de examinare a condițiilor și alternativelor și pe luarea deciziilor prin raportarea la realitatea prezentată. Utilizarea metodelor adecvate de stimulare a gândirii critice în procesul instructiv-educativ la diferite discipline, dar și în cadrul activităților extracurriculare, oferă suportul necesar pentru elevi în optimizarea capacității de filtrare a informațiilor pe care le primesc de la cadrul didactic. Demersul de formare a unui stil de gândire critic favorizează schimbări pe plan cognitiv prin trecerea de la o singură perspectivă la mai multe perspective, dar și pe plan afectiv, în egală măsură, prin formarea și consolidarea abilităților sociale de interacțiune, de expunere a ideilor personale, dar și de acceptare a ideilor interlocutorilor. |
||||||
Cuvinte-cheie gândire critică, învăţare activă, situații-problemă, abordare transdisciplinară, critical thinking, active learning, problem situations, transdisciplinary approach |
||||||
|