Influența tehnologiilor digitale asupra dezvoltării competenței de comunicare la studenți
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
339 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-13 22:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.77:004 (24)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (790)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4184)
SM ISO690:2012
POPOVICI, Ilona. Influența tehnologiilor digitale asupra dezvoltării competenței de comunicare la studenți. In: Revistă de știinţe socioumane , 2022, nr. 1(50), pp. 87-99. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 1(50) / 2022 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Influența tehnologiilor digitale asupra dezvoltării competenței de comunicare la studenți

The influence of digital technologies on the development of students communication competence

CZU: 316.77:004

Pag. 87-99

Popovici Ilona12
 
1 Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul,
2 Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 3 iunie 2022


Rezumat

Articolul prezintă impactul valorificării tehnologiilor digitale asupra dezvoltării competenței de comunicare la studenți. Concluziile sunt susținute de un experiment pedagogic asupra unui eșantion de 266 de studenți din patru universități din Republica Moldova. Drept instrumente de organizare și analiză experimentală au fost folosite metoda KOS-1, testul parametric t-Student și testul neparametric Mann-Whitney. S-a constatat că utilizarea tehnologiilor digitale în procesul de dezvoltare a competenței de comunicare la studenți sporește nivelul de deținere a acestei competențe. Astfel, tehnologiile digitale facilitează și intensifică comunicarea, în special la indivizii timizi, singuratici și/sau cu dezabilități; menține interacțiunea continuă dintre interlocutori; amplifică colaborarea; crește motivația de interacțiune umană; extinde arealul comunicării; diminuează prejudecățile; elimină majoritatea barierelor de comunicare; contribuie la simplificarea limbajului; crește viteza de transmitere-primire a mesajelor; oferă opțiunea comunicării libere cu interlocutorul prin control individual total (inițiere, întreținere, stopare); cultivă încrederea în sine; reduce eșecurile în comunicare.

The article presents the impact of digital technologies on the development of communication competence in students. The conclusions are supported by a pedagogical experiment on a sample of 266 students from 4 universities in the Republic of Moldova. The following were used as tools for organization and experimental analysis: the KOS-1 method, the parametric t-Student test and the non-parametric Mann-Whitney test. It has been found that the use of digital technologies in the process of developing communication competence in students increases the level of possession of this competence. Thus, digital technologies: facilitate and intensify communication, especially for shy, lonely and/or disabled individuals; maintain continuous interaction between interlocutors; amplifies collaboration; increases the motivation for human interaction; expands the area of communication; reduces prejudice; removes most communication barriers; contributes to the simplification of language; increases the speed of sending and receiving messages; offers the option of free communication with the interlocutor through total individual control (initiation, maintenance, stopping); cultivate self-confidence; reduces communication failures.

Cuvinte-cheie
tehnologii digitale, competenţă, comunicare, competenţă de comunicare,

digital technologies, competence, communication, communication competence