Statutul profesional al cadrului didactic: personalitate, roluri și funcții
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
470 30
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-11 10:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (482)
Organizarea instruirii (533)
SM ISO690:2012
CREANGĂ (DAVIDESCU), Elena, LUNGU, Natalia. Statutul profesional al cadrului didactic: personalitate, roluri și funcții. In: Vector European, 2022, nr. 1, pp. 105-109. ISSN 2345-1106. DOI: https://doi.org/10.52507/2345-1106.2022-1.22
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Vector European
Numărul 1 / 2022 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X

Statutul profesional al cadrului didactic: personalitate, roluri și funcții

Professional status of the teacher: personality, roles and functions

DOI:https://doi.org/10.52507/2345-1106.2022-1.22
CZU: 37.091

Pag. 105-109

Creangă (Davidescu) Elena, Lungu Natalia
 
Universitatea de Studii Europene din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 21 mai 2022


Rezumat

În acest articol preconizăm să elucidăm aspecte referitoare la statutul profesional al cadrului didactic, analizând personalitatea, rolurile și funcțiile specifice. Cadrul didactic, cu trăsăturile sale specifice de ordin psiho-moral, atitudinal-comportamental, reprezintă una dintre componentele esențiale ale procesului de învățământ. Activitatea complexă pe care odesfășoară acesta şi, în consecinţă, cunoştinţele, abilităţile, calităţile pe care le posedă sau pe care trebuie să le deținăau provocat profesionalizarea carierei didactice, considerată un drum complex şi îndelungat de la concret la ideal, de la aptitudine la competență, de la meserie la profesie

In this article we intend to elucidate issues related to the professional status of the teacher, analyzing specific personality, roles and functions. The teacher, with his specific psycho-moral, attitudinal-behavioral features, is one of the essential components of the educational process. The complex activity he carries out and, consequently, the knowledge, skills, qualities he possesses or must possess have led to the professionalization of his teaching career, considered a complex and long road from concrete to ideal, from aptitude to competence, from profession to profession.

Cuvinte-cheie
educaţie, cadru didactic, personalitatea cadrului didactic, roluri ale cadrului didactic, formarea profesională,

education, teacher, teacher personality, teacher roles, vocational training