Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
494 30 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-11 10:56 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (490) |
Organizarea instruirii (541) |
SM ISO690:2012 CREANGĂ (DAVIDESCU), Elena, LUNGU, Natalia. Statutul profesional al cadrului didactic: personalitate, roluri și funcții. In: Vector European, 2022, nr. 1, pp. 105-109. ISSN 2345-1106. DOI: https://doi.org/10.52507/2345-1106.2022-1.22 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Vector European | ||||||
Numărul 1 / 2022 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52507/2345-1106.2022-1.22 | ||||||
CZU: 37.091 | ||||||
Pag. 105-109 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În acest articol preconizăm să elucidăm aspecte referitoare la statutul profesional al cadrului didactic, analizând personalitatea, rolurile și funcțiile specifice. Cadrul didactic, cu trăsăturile sale specifice de ordin psiho-moral, atitudinal-comportamental, reprezintă una dintre componentele esențiale ale procesului de învățământ. Activitatea complexă pe care odesfășoară acesta şi, în consecinţă, cunoştinţele, abilităţile, calităţile pe care le posedă sau pe care trebuie să le deținăau provocat profesionalizarea carierei didactice, considerată un drum complex şi îndelungat de la concret la ideal, de la aptitudine la competență, de la meserie la profesie |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie, cadru didactic, personalitatea cadrului didactic, roluri ale cadrului didactic, formarea profesională, education, teacher, teacher personality, teacher roles, vocational training |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-157007</cfResPublId> <cfResPublDate>2022-05-19</cfResPublDate> <cfIssue>1</cfIssue> <cfStartPage>105</cfStartPage> <cfISSN>2345-1106</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/157007</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Statutul profesional al cadrului didactic: personalitate, roluri și funcții</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>educaţie; cadru didactic; personalitatea cadrului didactic; roluri ale cadrului didactic; formarea profesională; education; teacher; teacher personality; teacher roles; vocational training</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>În acest articol preconizăm să elucidăm aspecte referitoare la statutul profesional al cadrului didactic, analizând personalitatea, rolurile și funcțiile specifice. Cadrul didactic, cu trăsăturile sale specifice de ordin psiho-moral, atitudinal-comportamental, reprezintă una dintre componentele esențiale ale procesului de învățământ. Activitatea complexă pe care odesfășoară acesta şi, în consecinţă, cunoştinţele, abilităţile, calităţile pe care le posedă sau pe care trebuie să le deținăau provocat profesionalizarea carierei didactice, considerată un drum complex şi îndelungat de la concret la ideal, de la aptitudine la competență, de la meserie la profesie</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>In this article we intend to elucidate issues related to the professional status of the teacher, analyzing specific personality, roles and functions. The teacher, with his specific psycho-moral, attitudinal-behavioral features, is one of the essential components of the educational process. The complex activity he carries out and, consequently, the knowledge, skills, qualities he possesses or must possess have led to the professionalization of his teaching career, considered a complex and long road from concrete to ideal, from aptitude to competence, from profession to profession.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022-05-19T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022-05-19T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-30009</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022-05-19T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-99874</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022-05-19T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> <cfFedId> <cfFedIdId>ibn-doi-157007</cfFedIdId> <cfFedId>10.52507/2345-1106.2022-1.22</cfFedId> <cfStartDate>2022-05-19T24:00:00</cfStartDate> <cfFedId_Class> <cfClassId>31d222b4-11e0-434b-b5ae-088119c51189</cfClassId> <cfClassSchemeId>bccb3266-689d-4740-a039-c96594b4d916</cfClassSchemeId> </cfFedId_Class> <cfFedId_Srv> <cfSrvId>5123451</cfSrvId> <cfClassId>eda2b2e2-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>5a270628-f593-4ff4-a44a-95660c76e182</cfClassSchemeId> </cfFedId_Srv> </cfFedId> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-30009</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-30009-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022-05-19T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Creangă (Davidescu)</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Elena</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-99874</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-99874-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022-05-19T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Lungu</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Natalia</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> <cfSrv> <cfSrvId>5123451</cfSrvId> <cfName cfLangCode='en' cfTrans='o'>CrossRef DOI prefix service</cfName> <cfDescr cfLangCode='en' cfTrans='o'>The service of issuing DOI prefixes to publishers</cfDescr> <cfKeyw cfLangCode='en' cfTrans='o'>persistent identifier; Digital Object Identifier</cfKeyw> </cfSrv> </CERIF>