Prevenirea violenței școlare - condiție pentru securitatea psihologică a copiilor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
418 39
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 14:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.613.43:37.062 (1)
Psihologie socială (983)
Probleme sociale în educație. Contacte și relații interumane (115)
SM ISO690:2012
MATRAN, Tatiana, VÎRLAN, Maria. Prevenirea violenței școlare - condiție pentru securitatea psihologică a copiilor. In: Aspecte psihosociale ale securității psihologice și manifestările ei în plan social la copii , 29 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 234-241. ISBN 978-9975-46-564-9..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Aspecte psihosociale ale securității psihologice și manifestările ei în plan social la copii 2021
Conferința "Aspecte psihosociale ale securității psihologice și manifestările ei în plan social la copii "
Chişinău, Moldova, 29 octombrie 2021

Prevenirea violenței școlare - condiție pentru securitatea psihologică a copiilor

The prevention of school violence - a condition for the psychological security of children

CZU: 316.613.43:37.062

Pag. 234-241

Matran Tatiana, Vîrlan Maria
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 17 aprilie 2022


Rezumat

Prevenirea violenței școlare, pleacă de la faptul că școala reprezintă un post de observație privilegiat al dezvoltării intelectuale și afective a copilului. Capacitatea de a fi încrezător, a gândi pozitiv și a manifesta flexibilitate în comunicare, contribuie la prevenirea situațiilor de conflict și soluționarea lor non-violentă în cele mai diverse contexte de viață. Deprinderile de luare a deciziilor, de autoapărare și solicitare a ajutorului permit evitarea sau minimalizarea consecințelor violenței și oferă securitate psihologică copilului în mediul școlar, familial și social.

The prevention of school violence starts from the fact that the school is a privileged observation post of the child's intellectual and emotional development. The ability to be confident, to think positively and to show flexibility in communication, contributes to the prevention of conflict situations and their non-violent resolution in the most different contexts of life. Decision-making, self-defense and help skills help to avoid or minimize the consequences of violence and provide psychological security for the child in the school, family and social environment.

Cuvinte-cheie
violență școlară, agresivitate, prevenire, securitate psihologică,

school violence, aggressivity, preventions, psychological security