Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-30 13:04 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.613.43:37.062 (1) |
Psihologie socială (1002) |
Probleme sociale în educație. Contacte și relații interumane (121) |
![]() MATRAN, Tatiana, VÎRLAN, Maria. Prevenirea violenței școlare - condiție pentru securitatea psihologică a copiilor. In: Aspecte psihosociale ale securității psihologice și manifestările ei în plan social la copii , 29 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 234-241. ISBN 978-9975-46-564-9.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Aspecte psihosociale ale securității psihologice și manifestările ei în plan social la copii 2021 | ||||||
Conferința "Aspecte psihosociale ale securității psihologice și manifestările ei în plan social la copii " Chişinău, Moldova, 29 octombrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.613.43:37.062 | ||||||
Pag. 234-241 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Prevenirea violenței școlare, pleacă de la faptul că școala reprezintă un post de observație privilegiat al dezvoltării intelectuale și afective a copilului. Capacitatea de a fi încrezător, a gândi pozitiv și a manifesta flexibilitate în comunicare, contribuie la prevenirea situațiilor de conflict și soluționarea lor non-violentă în cele mai diverse contexte de viață. Deprinderile de luare a deciziilor, de autoapărare și solicitare a ajutorului permit evitarea sau minimalizarea consecințelor violenței și oferă securitate psihologică copilului în mediul școlar, familial și social. |
||||||
Cuvinte-cheie violență școlară, agresivitate, prevenire, securitate psihologică, school violence, aggressivity, preventions, psychological security |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-154258</cfResPublId> <cfResPublDate>2021</cfResPublDate> <cfStartPage>234</cfStartPage> <cfISBN>978-9975-46-564-9.</cfISBN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/154258</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Prevenirea violenței școlare - condiție pentru securitatea psihologică a copiilor</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>violență școlară; agresivitate; prevenire; securitate psihologică; school violence; aggressivity; preventions; psychological security</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Prevenirea violenței școlare, pleacă de la faptul că școala reprezintă un post de observație privilegiat al dezvoltării intelectuale și afective a copilului. Capacitatea de a fi încrezător, a gândi pozitiv și a manifesta flexibilitate în comunicare, contribuie la prevenirea situațiilor de conflict și soluționarea lor non-violentă în cele mai diverse contexte de viață. Deprinderile de luare a deciziilor, de autoapărare și solicitare a ajutorului permit evitarea sau minimalizarea consecințelor violenței și oferă securitate psihologică copilului în mediul școlar, familial și social.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>The prevention of school violence starts from the fact that the school is a privileged observation post of the child's intellectual and emotional development. The ability to be confident, to think positively and to show flexibility in communication, contributes to the prevention of conflict situations and their non-violent resolution in the most different contexts of life. Decision-making, self-defense and help skills help to avoid or minimize the consequences of violence and provide psychological security for the child in the school, family and social environment.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-63731</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-10884</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-63731</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-63731-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Matran</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Tatiana</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-10884</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-10884-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Vîrlan</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Maria</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>