Formarea și dezvoltarea competențelor digitale în învățământul genera
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
583 41
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-19 14:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.042.2:004+371.214.46 (1)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (250)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4184)
SM ISO690:2012
GREMALSCHI, Anatol. Formarea și dezvoltarea competențelor digitale în învățământul genera. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 1(27), pp. 7-20. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v27i1.7-20
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(27) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Formarea și dezvoltarea competențelor digitale în învățământul genera

Training and development of digital skills in general education

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v27i1.7-20
CZU: 37.042.2:004+371.214.46

Pag. 7-20

Gremalschi Anatol
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 17 aprilie 2022


Rezumat

În baza analizei curricula la disciplinele informatice din țările cu tradiții în domeniu și a experienței Republicii Moldova este argumentată necesitatea promovării în continuare a reformei curriculare din învățământul general. Se propune reconceptualizarea metodelor de evaluare curentă și sumativă la disciplinele informatice prin fundamentarea acestora pe evaluarea produselor digitale elaborate de elevi: documente și prezentări electronice, documente Web, programe de calculator, modele de simulare. Se recomandă ca evaluarea propriu-zisă să fie desfășurată în medii digitale, oferindu-le elevilor posibilitatea să-și demonstreze cunoștințele și abilitățile direct la calculator

Based on the analysis of the curricula in computer science subjects in the countries with traditions in the field and the experience of the Republic of Moldova, it is argued the need to further promote the curricular reform in general education. It is proposed to re-conceptualize the current and summative assessment methods in computer science disciplines by basing them on the evaluation of digital products developed by students: documents and electronic presentations, Web documents, computer programs, simulation models. It is recommended that the assessment itself be conducted in a digital environment, giving students the opportunity to demonstrate their knowledge and skills directly on the computer.

Cuvinte-cheie
alfabetizarea digitală, informatica, competenţe digitale, evaluarea competențelor digitale, taxonomii digitale,

Keywords: digital literacy, computer science, Digital skills, digital skills assessment, digital taxonomies