Avantajele și dezavantajele utilizării tehnologiilor inovative pentru elevii liceeni în orele de geografie
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
543 30
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-11 10:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:91:004 (7)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
Geografie. Explorarea pământului și a altor teritorii individuale. Călătorii. Geografie regională (431)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4184)
SM ISO690:2012
PĂTRAȘCU, Alexandra. Avantajele și dezavantajele utilizării tehnologiilor inovative pentru elevii liceeni în orele de geografie. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 1, 27 noiembrie 2020, Chisinau. Chişinău: Garomont-Studio, 2020, Ediția 1, pp. 82-88.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului
Ediția 1, 2020
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului"
1, Chisinau, Moldova, 27 noiembrie 2020

Avantajele și dezavantajele utilizării tehnologiilor inovative pentru elevii liceeni în orele de geografie

The advantages and desadvantages of using inovative technologyes for hight school students on geography classes

CZU: 37.02:91:004

Pag. 82-88

Pătrașcu Alexandra
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 10 februarie 2022


Rezumat

In this article we are addressing the need to use the digital technologies in education domain at the beginning of 21'st century. There are highlighted the advantages and the disadvantages of using innovative technologies during the geography classes and in everyday life. We can observe that the improovement of knowledge in digital domain of teachers and students is a problem for Romania and also for Rep. Moldova and this problem needs a solution as soon as possible in the context of the medical crysis. The teaching process of geography classes depends on the development of the teacher's abilities which determins the attractiveness of the degree of motivation for students's education.

În articolul de față este abordată necesitatea folosirii tehnologiilor digitale în educaţie la începutul secolului XXI. Sunt evidențiate avantajele și dezavantajele utilizării tehnologilor inovative atât în cursul desfășurării orelor de geografie cât și în viața de zi cu zi. Se observă că dezvoltarea competenţelor digitale a cadrelor didactice şi elevilor reprezintă o problemă pentru România ca și pentru Republica Moldova care necesită găsirea de soluții cât mai rapid având în vedere criza din sănătate. Eficiența procesului educațional la geografie depinde de dezvoltarea competențelor specifice, care determină atractivitatea domeniului și gradul de motivare pentru instruire al elevilor. De altfel competenţele specifice formate în cadrul studierii Geografiei vor contribui la formarea profesională inițială a liceenilor de astăzi realizânduse și numeroase conexiuni interdisciplinare.

Cuvinte-cheie
innovation, technology, research projects, etc.,

tehnologii inovative, educaţie, competenţe digitale, competențe specifice geografiei.