Didactica în era digitală
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
395 26
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-27 15:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:004 (83)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4184)
SM ISO690:2012
DUMBRĂVEANU, Roza. Didactica în era digitală. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 1, 27 noiembrie 2020, Chisinau. Chişinău: Garomont-Studio, 2020, Ediția 1, pp. 89-102.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului
Ediția 1, 2020
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului"
1, Chisinau, Moldova, 27 noiembrie 2020

Didactica în era digitală

Didactics in the digital age

CZU: 37.02:004

Pag. 89-102

Dumbrăveanu Roza
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 10 februarie 2022


Rezumat

For three decades and more, the academic community has been discussing the use of new technologies in education and their innovative impact on the learning process. The paper briefly presents the transformations to which didactics in the digital age is subjected, as well as some characteristics of the learner-centered approach adopted by a constructivist teacher. The common features and differences between classical didactics and didactics integrated with Information anc Communication Technologies (ICT), focused on learning design, called edidactics, are described.The concept of e-didactics is practically missing, respectively there is no research in this field to be made public by academics in Romanian language. The descriptions and statements in this article are based on works in English, available on the Web.The development of the didactics concept in the e-didactics concept and the understanding of the correlation between them offer new opportunities to implement the teaching & learning & assessment process in the digital age.

De trei decenii și mai mult, comunitatea academică discută despre utilizarea noilor tehnologii în educație și despre impactul lor inovator asupra procesului de învățare. În lucrare sunt prezentate succint transformările la care este supusă didactica în era digitală, precum și unele caracteristici ale abordării centrare pe student/elev, pe care le adoptă un profesor constructivist. Sunt descrise trăsăturile comune și diferențele dintre didactica clasică și didactica integrată cu Tehnologiile Informaționale și Comunicaționale (TIC), axată pe proiectarea învățării, numită e-didactică. În literatura de limbă română conceptul e-didactică practic lipsește, respectiv nu există publicații ale cercetătorilor în acest domeniu, care să fie făcute publice. Descrierile și afirmațiile din acest articol sunt făcute în baza unor lucrări în limba engleză, disponibile în spațiul web. Dezvoltarea conceptului de didactică în conceptul de e-didactică și înțelegerea corelării dintre ele oferă noi oportunități de realizare a procesului de predare & învățare & evaluare în era digitală.

Cuvinte-cheie
e-didactics, e-learning, E-teaching, student centred learning.,

e-didactică, învățare mediată electronic, e-predare, învățare centrată pe student/elev