Semnificații epistemice și socioculturale privind temporalitatea stadială și funcțiile școlii
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
474 4
Ultima descărcare din IBN:
2022-12-21 23:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.0+165+316.74:37 (1)
Educație (14334)
Logică. Epistemologie. Teoria cunoașterii. Metodologie (152)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (790)
SM ISO690:2012
POGOLŞA, Lilia, VICOL, Nelu. Semnificații epistemice și socioculturale privind temporalitatea stadială și funcțiile școlii. In: Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională, 16 septembrie 2021, Chişinău. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2021, pp. 11-21. ISBN 978-9975-56-934-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională 2021
Conferința "Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională"
Chişinău, Moldova, 16 septembrie 2021

Semnificații epistemice și socioculturale privind temporalitatea stadială și funcțiile școlii

CZU: 37.0+165+316.74:37

Pag. 11-21

Pogolşa Lilia, Vicol Nelu
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 9 februarie 2022


Rezumat

The text signifies the expression of the concept of the temporal crisis of the school being in a triple opposition: (1) against tradition, (2) against the modernism of the bourgeois civilization (with its ideals of rationality, utility, progress) and (3) against itself to the extent that school perceives itself as a new tradition or as a form of authority. However, the analytical incursions into the basis of the school have a cultural and cognizable framework, determined by the conditions of their application within the practice of its people. Therefore, the conceptual expression visualizes the time orientation of the historical practice – the traditional one, as standard practice, and the orientation of present time practice – the modern one, seen as a practice of change; these two directions begin exclusively from the traditional practice of the teachers and of the school management.

Dublin Core Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'>
<dc:creator>Pogolşa, L.V.</dc:creator>
<dc:creator>Vicol, N.H.</dc:creator>
<dc:date>2021</dc:date>
<dc:description xml:lang='en'><p>The text signifies the expression of the concept of the temporal crisis of the school being in a triple opposition: (1) against tradition, (2) against the modernism of the bourgeois civilization (with its ideals of rationality, utility, progress) and (3) against itself to the extent that school perceives itself as a new tradition or as a form of authority. However, the analytical incursions into the basis of the school have a cultural and cognizable framework, determined by the conditions of their application within the practice of its people. Therefore, the conceptual expression visualizes the time orientation of the historical practice &ndash; the traditional one, as standard practice, and the orientation of present time practice &ndash; the modern one, seen as a practice of change; these two directions begin exclusively from the traditional practice of the teachers and of the school management.</p></dc:description>
<dc:source>Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională () 11-21</dc:source>
<dc:title>Semnificații epistemice și socioculturale privind temporalitatea stadială și funcțiile școlii</dc:title>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
</oai_dc:dc>