Dimensiunile și stadiile dezvoltării emoționalității și inteligenței emoționale la copiii cu dizabilități
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
483 36
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-09 22:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.03:159.942-053.2 (1)
Educație (14391)
Psihologie (3416)
SM ISO690:2012
SANDA, Olguţa. Dimensiunile și stadiile dezvoltării emoționalității și inteligenței emoționale la copiii cu dizabilități. In: Educația în fața noilor provocări, 5-6 noiembrie 2021, Chisinau. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol.2, pp. 204-208. ISBN 978-9975-76-373-8 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația în fața noilor provocări
Vol.2, 2021
Conferința "Educația în fața noilor provocări"
Chisinau, Moldova, 5-6 noiembrie 2021

Dimensiunile și stadiile dezvoltării emoționalității și inteligenței emoționale la copiii cu dizabilități

CZU: 37.03:159.942-053.2

Pag. 204-208

Sanda Olguţa12
 
1 Liceul Tehnologic „Sfântul Mucenic Sava” din Berca, Buzău, România,
2 Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 1 februarie 2022


Rezumat

Emoţiile noastre constituie factori care ne influențează cel mai mult modul în care reacţionăm, luăm decizii, ne raportăm la propriul sistem de valori şi, nu în ultimul rând, comunicăm cu ceilalţi. Astfel, dacă reuşim să ne controlăm emoţiile, putem avea lucrurile sub control. Emoţiile se definesc ca stări afective, de scurtă durată, care traduc un specific al relaţiilor cu un obiect sau o situaţie, deci au un caracter situaţional (Andrei Cosmovici). Emoţiile pot fi declanşate de o împrejurare reală sau de una imaginară (gândul că mereu cineva te urmăreşte poate spreria o persoană să nu mai umble în plină noapte singură pe drum). Intensitatea lor e foarte variată: poate fi vagă, mijlocie, dar şi foarte mare, zguduind întregul organism.

Our emotions are the factors that influence us the most the way we react, make decisions, relate to our own value system and, last but not least, communicate with others. Thus, if we manage to control our emotions, we can have things under control. Emotions are defined as short-term emotional states that translate a specific relationship with an object or situation, so they have a situational character (Andrei Cosmovici). Emotions can be triggered by a real circumstance or an imaginary one (the thought that someone is always following you can scare a person from walking alone on the road in the middle of the night). Their intensity is very varied: it can be vague, medium, but also very high, shaking the whole body.

Cuvinte-cheie
emoţie, Inteligenţa emoţională, empatie.,

emition, emotional intelligence, empathy