Utilizarea strategiilor didactice nonformale în procesul instructiv-educativ
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
341 28
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-01 11:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:37.037 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3950)
SM ISO690:2012
BLÂNDUL, Valentin Cosmin, CHEREGI, Mihaela Claudia, BLÂNDUL, Florentina Adriana. Utilizarea strategiilor didactice nonformale în procesul instructiv-educativ. In: Educația în fața noilor provocări, 5-6 noiembrie 2021, Chisinau. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol.2, pp. 23-29. ISBN 978-9975-76-373-8 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația în fața noilor provocări
Vol.2, 2021
Conferința "Educația în fața noilor provocări"
Chisinau, Moldova, 5-6 noiembrie 2021

Utilizarea strategiilor didactice nonformale în procesul instructiv-educativ

CZU: 37.016:37.037

Pag. 23-29

Blândul Valentin Cosmin1, Cheregi Mihaela Claudia2, Blândul Florentina Adriana3
 
1 Universitatea din Oradea,
2 Colegiul Tehnic „Traian Vuia”, Oradea,
3 Grădiniţa cu Program Prelungit nr.52, Oradea
 
 
Disponibil în IBN: 28 ianuarie 2022


Rezumat

Strategiile didactice nonformale utilizate în cadrul orelor de curs dezvoltă elevilor competențe interpersonale, capacitatea de lucru în echipă, încrederea în sine, disciplina, responsabilitatea, capacități de planificare, coordonare și organizare/ competențe de gestionare a proiectelor, capacitatea de a rezolva probleme practice. Sub supravegherea profesorului, elevii își asumă responsabilitatea propriei învățări, dezvoltându-și pe parcursul acestui proces, competențe metacognitive și autoevaluative (competențe de educație permanentă). În prezentul articol, vom încerca să prezentăm o parte dintre cele mai cunoscute strategii didactice non-formale ce pot fi utilizate de cadrele didactice în activitatea şcolară şi extraşcolară realizată cu elevii lor.

The non-formal strategies and methods used in classes develop the students' interpersonal skills, ability to work in a team, self-confidence, discipline, responsibility, planning skills, project coordination and management skills, the ability to solve practical problems. Under the supervision of the teacher, students take responsibility for their own learning and in the process, they develop metacognitive and self-assessment skills (lifelong learning skills). In the present paper, we will try to describe some of the most important non-formal didactic strategies that can be used by teachers in thier dailly schollar and extraschollar activities with their students.

Cuvinte-cheie
educaţie, metodă, nonformal, competențe, dezvoltare.,

education, Method, non-formal, skills, development.