Articolul precedent |
Articolul urmator |
364 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-12 22:30 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:91+001.2 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4055) |
Geografie. Explorarea pământului și a altor teritorii individuale. Călătorii. Geografie regională (440) |
Știință și cunoștințe în general. Organizarea muncii intelectuale (1404) |
SM ISO690:2012 PĂTRAȘCU, Alexandra. Formarea competențelor specifice geografiei prin prisma transdisciplinarității. In: Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii, 30-31 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: Tipografia UST, 2021, Ediția 1, vol.1, pp. 87-94. ISBN 978-9975-76-369-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii Ediția 1, vol.1, 2021 |
||||||
Conferința "Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii" Chişinău, Moldova, 30-31 octombrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016:91+001.2 | ||||||
Pag. 87-94 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Deși geografia este o discipliă studiată încă din antichitate ea a evoluat continuu iar în prezent este necesară o abordare interdisciplinară, care implică întrepătrunderea mai multor discipline pentru a interpretarea și explica fenomene și procese geografice în ansamblul lor, deoarece predarea-învăţarea geografiei are la bază și cunoştinţe de fizică, chimie, biologie, ecologie, matematică, istorie, astronomie și chiar limbi straine de circulaţie internaţională etc. De altfel o perspectivă transdisciplinară nu pune accent numai pe geografie sau pe fiecare disciplină în parte, însă are în vedere noțiuni mai generale, noțiuni de învăţarea individuală a elevilor, fiind în acest mod și o oportunitate de evaluare a aptitudinilor creatoare ale acestora, a capacităților lor intelectuale. În cadrul acestui articol se menționează importanța geografiei și modul de abordare transdisciplinar al acesteia în sistemul educațional actual. |
||||||
Cuvinte-cheie geografie, interdisciplinaritate, transdisciplinaritate, geography, interdisciplinarity, transdisciplinarity |
||||||
|
Crossref XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <doi_batch version='4.3.7' xmlns='http://www.crossref.org/schema/4.3.7' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.crossref.org/schema/4.3.7 http://www.crossref.org/schema/deposit/crossref4.3.7.xsd'> <head> <doi_batch_id>ibn-147093</doi_batch_id> <timestamp>1717454829</timestamp> <depositor> <depositor_name>Information Society Development Instiute, Republic of Moldova</depositor_name> <email_address>[email protected]</email_address> </depositor> </head> <body> <collection> <collection_metadata> <full_title>Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii</full_title> </collection_metadata> <collection_issue> <publication_date media_type='print'> <year>2021</year> </publication_date> <isbn>978-9975-76-368-4.</isbn> </collection_issue> <collection_article publication_type='full_text'><titles> <title>Formarea competențelor specifice geografiei prin prisma transdisciplinarității</title> </titles> <contributors> <person_name sequence='first' contributor_role='author'> <given_name>Alexandra</given_name> <surname>Pătrașcu</surname> </person_name> </contributors> <publication_date media_type='print'> <year>2021</year> </publication_date> <pages> <first_page>87</first_page> <last_page>94</last_page> </pages> </collection_article> </collection> </body> </doi_batch>