Articolul precedent |
Articolul urmator |
362 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-12 22:30 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:91+001.2 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4036) |
Geografie. Explorarea pământului și a altor teritorii individuale. Călătorii. Geografie regională (437) |
Știință și cunoștințe în general. Organizarea muncii intelectuale (1397) |
SM ISO690:2012 PĂTRAȘCU, Alexandra. Formarea competențelor specifice geografiei prin prisma transdisciplinarității. In: Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii, 30-31 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: Tipografia UST, 2021, Ediția 1, vol.1, pp. 87-94. ISBN 978-9975-76-369-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii Ediția 1, vol.1, 2021 |
||||||
Conferința "Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii" Chişinău, Moldova, 30-31 octombrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016:91+001.2 | ||||||
Pag. 87-94 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Deși geografia este o discipliă studiată încă din antichitate ea a evoluat continuu iar în prezent este necesară o abordare interdisciplinară, care implică întrepătrunderea mai multor discipline pentru a interpretarea și explica fenomene și procese geografice în ansamblul lor, deoarece predarea-învăţarea geografiei are la bază și cunoştinţe de fizică, chimie, biologie, ecologie, matematică, istorie, astronomie și chiar limbi straine de circulaţie internaţională etc. De altfel o perspectivă transdisciplinară nu pune accent numai pe geografie sau pe fiecare disciplină în parte, însă are în vedere noțiuni mai generale, noțiuni de învăţarea individuală a elevilor, fiind în acest mod și o oportunitate de evaluare a aptitudinilor creatoare ale acestora, a capacităților lor intelectuale. În cadrul acestui articol se menționează importanța geografiei și modul de abordare transdisciplinar al acesteia în sistemul educațional actual. |
||||||
Cuvinte-cheie geografie, interdisciplinaritate, transdisciplinaritate, geography, interdisciplinarity, transdisciplinarity |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-147093</cfResPublId> <cfResPublDate>2021</cfResPublDate> <cfVol>Ediția 1, vol.1</cfVol> <cfStartPage>87</cfStartPage> <cfISBN>978-9975-76-368-4.</cfISBN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/147093</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Formarea competențelor specifice geografiei prin prisma transdisciplinarității</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>geografie; interdisciplinaritate; transdisciplinaritate; geography; interdisciplinarity; transdisciplinarity</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Deși geografia este o discipliă studiată încă din antichitate ea a evoluat continuu iar în prezent este necesară o abordare interdisciplinară, care implică întrepătrunderea mai multor discipline pentru a interpretarea și explica fenomene și procese geografice în ansamblul lor, deoarece predarea-învăţarea geografiei are la bază și cunoştinţe de fizică, chimie, biologie, ecologie, matematică, istorie, astronomie și chiar limbi straine de circulaţie internaţională etc. De altfel o perspectivă transdisciplinară nu pune accent numai pe geografie sau pe fiecare disciplină în parte, însă are în vedere noțiuni mai generale, noțiuni de învăţarea individuală a elevilor, fiind în acest mod și o oportunitate de evaluare a aptitudinilor creatoare ale acestora, a capacităților lor intelectuale. În cadrul acestui articol se menționează importanța geografiei și modul de abordare transdisciplinar al acesteia în sistemul educațional actual.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>Abstract: Although geography is a discipline studied since antiquity it has evolved continuously and now requires an interdisciplinary approach, which involves the interweaving of several disciplines to interpret and explain geographical phenomena and processes as a whole, because the teaching-learning of geography has base and knowledge of physics, chemistry, biology, ecology, mathematics, history, astronomy and even foreign languages of international circulation, etc. Moreover, a transdisciplinary perspective does not focus only on geography or on each discipline, but also considers more general notions, notions of individual learning of students, being in this way an opportunity to assess their creative skills, abilities. their intellectuals. This article mentions the importance of geography and its transdisciplinary approach in the current education system.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-82605</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-82605</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-82605-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Pătrașcu</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Alexandra</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>