Articolul precedent |
Articolul urmator |
309 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-14 12:54 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.388:004+373.6:001.891.3+37.091 (1) |
Educație (14334) |
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4184) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016) |
Metodologia generală. Metode științifice și tehnice de cercetare. Analiza și sinteza științifică (1147) |
Organizarea instruirii (533) |
SM ISO690:2012 CERNEI, Andriana. Elevii-liceeni – catalizatori ai schimbării în societate prin cercetare, autonomie și responsabilitate în educație. In: Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii, 30-31 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: Tipografia UST, 2021, Ediția 1, vol.1, pp. 69-74. ISBN 978-9975-76-369-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii Ediția 1, vol.1, 2021 |
||||||
Conferința "Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii" Chişinău, Moldova, 30-31 octombrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 371.388:004+373.6:001.891.3+37.091 | ||||||
Pag. 69-74 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Analiza datelor statistice sprijină afirmația că adolescenții nu se implică practic deloc în viața civică, la soluționarea problemelor sociale ale comunității. Astfel când căutăm soluții pe termen lung a acestei probleme, inevitabil trebuie să începem cu educația care reprezintă o prioritate naţională şi factorul primordial al dezvoltării durabile a societăţii bazate pe cunoaştere, continuăm cu adolescenții – catalizatori ai schimbării, urmând societatea civilă care de asemenea este o variabilă a acestei probleme. În acest sens perspectiva pedagogică, a experimentelor în științe umanistice în cadrul disciplinei Informatica se conturează prin participarea socială activă, cercetare, inovare și autonomie în educație. Instruirea elevilor liceeni prin experimente în științe umanistice implică: cercetarea științifică în domeniul umanistic, abordarea multilaterală și critică a domeniului cercetat, autonomie în educație, rezolvarea problemelor identificate în comunitate și implicarea nemijlocită în proiecte. Dezvoltarea competenței de realizare a experimentelor în științe umanistice la elevii-liceeni va asigura continuitatea procesului instructiv-educativ prin accentuarea învățării active, centrate pe elev, orientate către activități preponderent colaborative, care permit dezvoltarea independenței de acțiune, originalității, creativității, capacității de lucru în echipă și rezolvarea problemelor sociale. |
||||||
Cuvinte-cheie competența de realizare a experimentelor, științe umanistice, informatica, elevi-liceeni, cercetare, inovare, educaţie, experimental competence, humanities, computer science, high school students, research, innovation, education |
||||||
|