Elevii-liceeni – catalizatori ai schimbării în societate prin cercetare, autonomie și responsabilitate în educație
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
309 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-14 12:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.388:004+373.6:001.891.3+37.091 (1)
Educație (14334)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4184)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
Metodologia generală. Metode științifice și tehnice de cercetare. Analiza și sinteza științifică (1147)
Organizarea instruirii (533)
SM ISO690:2012
CERNEI, Andriana. Elevii-liceeni – catalizatori ai schimbării în societate prin cercetare, autonomie și responsabilitate în educație. In: Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii, 30-31 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: Tipografia UST, 2021, Ediția 1, vol.1, pp. 69-74. ISBN 978-9975-76-369-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii
Ediția 1, vol.1, 2021
Conferința "Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii"
Chişinău, Moldova, 30-31 octombrie 2021

Elevii-liceeni – catalizatori ai schimbării în societate prin cercetare, autonomie și responsabilitate în educație

CZU: 371.388:004+373.6:001.891.3+37.091

Pag. 69-74

Cernei Andriana
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2022


Rezumat

Analiza datelor statistice sprijină afirmația că adolescenții nu se implică practic deloc în viața civică, la soluționarea problemelor sociale ale comunității. Astfel când căutăm soluții pe termen lung a acestei probleme, inevitabil trebuie să începem cu educația care reprezintă o prioritate naţională şi factorul primordial al dezvoltării durabile a societăţii bazate pe cunoaştere, continuăm cu adolescenții – catalizatori ai schimbării, urmând societatea civilă care de asemenea este o variabilă a acestei probleme. În acest sens perspectiva pedagogică, a experimentelor în științe umanistice în cadrul disciplinei Informatica se conturează prin participarea socială activă, cercetare, inovare și autonomie în educație. Instruirea elevilor liceeni prin experimente în științe umanistice implică: cercetarea științifică în domeniul umanistic, abordarea multilaterală și critică a domeniului cercetat, autonomie în educație, rezolvarea problemelor identificate în comunitate și implicarea nemijlocită în proiecte. Dezvoltarea competenței de realizare a experimentelor în științe umanistice la elevii-liceeni va asigura continuitatea procesului instructiv-educativ prin accentuarea învățării active, centrate pe elev, orientate către activități preponderent colaborative, care permit dezvoltarea independenței de acțiune, originalității, creativității, capacității de lucru în echipă și rezolvarea problemelor sociale.

The analysis of statistical data supports the statement that adolescents are not involved at all in civic life, in solving social problems of the community. Thus, when looking for long-term solutions to this problem, we must inevitably start with education as a national priority and the primary factor in the sustainable development of the knowledge-based society is also a variable of this problem. In this sense, the pedagogical perspective of the experiments in humanities within the discipline of Informatics is outlined through active social participation, research, innovation and autonomy in education. The training of high school students through experiments in humanities involves: scientific research in the humanities, multilateral and critical approach to the research field, autonomy in education, solving problems identified in the community and direct involvement in projects. The development of the competence to carry out experiments in humanities in high school students will ensure the continuity of the instructive-educational process by emphasizing active, student-centered learning, oriented towards predominantly collaborative activities, which allow the development of independence of action, originality, creativity, ability to work in teams and social problems solving.

Cuvinte-cheie
competența de realizare a experimentelor, științe umanistice, informatica, elevi-liceeni, cercetare, inovare, educaţie,

experimental competence, humanities, computer science, high school students, research, innovation, education