Articolul precedent |
Articolul urmator |
587 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-04 09:04 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
811.124’373.72(038) (1) |
Limbi italice (Limba latină) (24) |
SM ISO690:2012 MINCU, Eugenia, MACOVEI, Dorina, ROTARU, Natalia, NEGRU, Cristina. Corpusul aforistic latin: sumă a valorilor existențiale universale și didactică. In: Lecturi in memoriam acad. Silviu Berejan, Ed. 5, 10 noiembrie 2021, Chişinău. Chişinău: Pro Libra, 2021, Ediția 5, pp. 100-103. ISBN 978-9975-3387-7-6. DOI: https://doi.org/10.52505/lecturi.2021.05.14 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Lecturi in memoriam acad. Silviu Berejan Ediția 5, 2021 |
|||||||
Conferința "Lecturi în memoriam acad. Silviu BEREJAN" 5, Chişinău, Moldova, 10 noiembrie 2021 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.52505/lecturi.2021.05.14 | |||||||
CZU: 811.124’373.72(038) | |||||||
Pag. 100-103 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Referindu-se la limba latină, unii cercetători o cataloghează ca fiind „o limbă moartă”, care îi salvează pe cei vii. Uzajul frecvent al corpusului aforistic savant (diverse domenii de activitate), popularizarea acestuia etc. demonstrează vitalitatea limbii latine, considerată model de formare științifică, personală și profesională. Aforismele și expresiile latine asigură statutul limbii latine ca „limbă de comunicare” prin excelență a valorilor existențiale universale. Didacticismul Dicționarului poliglot de aforisme și expresii latine (Autori: Eugenia MINCU, Dorina MACOVEI, Natalia Rotaru, Cristina NEGRU), preconizat a fi editat în 2022, constă în a ne învăța a gândi și a percepe realitatea (subiectivă, de altfel), în complexitatea și în sistemul „lucrurilor” din perspectiva spiritualității antice, a înțelege esența acestor „lucruri” ca sumă a realității, și Omul, personalitate, ca parte integrantă a acesteia. |
|||||||
Cuvinte-cheie dicţionar, corpus aforistic latin, valori universale, didacticism, dictionary, Latin aphoristic corpus, universal values, didacticism |
|||||||
|