Articolul precedent |
Articolul urmator |
335 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-28 20:36 |
SM ISO690:2012 RUSNAC, Svetlana, AŞEVSCHI, Ioana. Definiția și factorii sociopsihologici ai succesului social: studiu analitic. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, pp. 83-84. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, 2015 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 83-84 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol se conţine definiția și descrierea factorilor psihosociali ai succesului social. E știut faptul că succesul se datorează naturii sociale a omului și după conținutul său – este un fenomen universal. În rezultatul analizei diferitor teorii și concepții, este formulată definiția succesului: rezultatul activității individului în contextul solicitărilor sociale și în conformitate cu aspirațiile proprii, dominată de motivul realizării, determinată de influența factorilor de natură psihosocială – locul internalist al controlului subiectiv, inteligența emoțională, autoaprecierea și automonitorizarea adecvate, întruchipate în autoeficacitate în activitate și relații interpersonale. În cercetarea succesului nu pot fi neglijate și determinantele sociale: statutul social individual și statutul perceput al grupului social de apartenență, sexul, mediul de proveniență, vârsta etc. Astfel, succesul social reprezintă adaptarea reușită a individului, rezultată din activitate și realizări individuale. Succesul social în conținutul său implică recunoașterea personală și publică a meritelor individuale. |
||||||
Cuvinte-cheie autoeficacitate, Inteligenţa emoţională, locus of control, motivul realizării, nivelul aspirațiilor, orientarea spre evitare a eșecului, orientarea spre succes, trebuința de realizare, self-efficacy, emotional intelligence, locus of control, the reason to perform, the level of aspirations, orientation towards avoiding failure, success orientation, need for achievement |
||||||
|