Articolul precedent |
Articolul urmator |
478 31 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-17 16:50 |
SM ISO690:2012 BUNESCU-CHILIMCIUC, Rodica. Perspective teoretice despre identitatea socială. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, pp. 84-85. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, 2015 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 84-85 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Multă vreme problematica identității sociale a constituit apanajul psihologilor sociali și ai psihosociologilor, care au recurs la abordarea ei prin diverse mijloace științifice, elaborând teorii bazate pe experimente, statistici și observații sistematizate. Astfel problema identității sociale rămâne a fi un subiect fascinant, inepuizabil și chiar provocator, deoarece fiecare individ care vorbește despre identitate o reconfigurează și o reafirmă. Conceptul de identitate socială s-a structurat în timp pornind de la o serie de constructe specifice sociologiei clasice precum: „conştiinţa colectivă”, „conştiinţa de clasă” sau „comunitatea”. Deci circumstanțele în care trăim ne fac să devenim ceea ce suntem, ne conturează identitatea. Iar ansamblul trăsăturilor distinctive care se manifestă prin comparaţie cu altul definește identitatea socială prin identificarea de sine şi prin identificarea celuilalt. Identitatea socială permite legătura dintre individ şi grup, ea derivă din conştiinţa apartenenţei la unul sau la mai multe grupuri sau categorii sociale. Identificarea individului cu grupul din care face parte se realizează prin interiorizarea normelor şi valorilor ingroup-ului, datorită omogenității percepţiilor şi uniformității comportamentelor. Putem conchide că identitatea socială se realizează printr-o succesiune de identificări prin intermediul cărora un subiect asimilează, interiorizează un aspect, un atribut al altuia și se transformă total sau parțial după modelul acestuia. |
||||||
Cuvinte-cheie identitate, identitate socială, identitate difuză, identitate realizată, in-group, identity, social identity, diffuse identity, realized identity, in-group |
||||||
|