Strategii de realizare a educatiei pentru diversitate culturală in Republica Moldova
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
526 26
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-12 17:36
SM ISO690:2012
CIBOTARU, Liubovi. Strategii de realizare a educatiei pentru diversitate culturală in Republica Moldova. In: Diversitatea lingvisticä si dialogul intercultural în procesul de comunicare, 29 martie 2013, Chişinău. Chişinău: Tipografia Garomont-Studio; Vasiliana '98, 2013, pp. 275-278. ISBN 978-99754442-9-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Diversitatea lingvisticä si dialogul intercultural în procesul de comunicare 2013
Conferința "Diversitatea lingvisticä si dialogul intercultural în procesul de comunicare"
Chişinău, Moldova, 29 martie 2013

Strategii de realizare a educatiei pentru diversitate culturală in Republica Moldova

Strategies for achieving education for cultural diversity in the Republic of Moldova


Pag. 275-278

Cibotaru Liubovi
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 30 septembrie 2021


Rezumat

Una dintre problemele si provocãrile educatiei pentru diversitate este aceea de a asigura recunoasterea, rãspândind diferentele culturale si egalitatea în sanse. Având în vedere eterogenitatea culturalã a elevilor din scolile noastre activitãtile educative în sscoalã ar trebui sã valorifice diversitatea culturalã. Misiunea profesorilor de românã este sã-i sensibilizeze pe toti cei implicati în educatie: directori, ssefi de studii, profesori de alte discipline, pãrinti si copii si sã genereze o serie de reflectii asupra educatiei interculturale: necesitatea de a crea un sistem flexibil în educatie; cerinta de a revizui si înnoi programele scolare; lãrgirea gamei de strategii didactice în educatia interculturalã; organizarea activitãtilor cu invitarea copiilor si a pãrintilor care vorbesc limbi diferite ss.a.

One of the problems and challenges of education for diversity is to ensure recognition, spreading of the cultural differences and equal opportunities. Considering the cultural heterogeneity of students in our school, the educational activities in schools should capitalize on cultural diversity. Romanian teachers' mission is to raise the awareness of all those involved in education: directors, heads of studies teachers of other disciplines, parents and children and generate a series of reflections on intercultural education. The need to create a flexible education imposes the requirement to review and update curricula, widening the range of teaching strategies in intercultural education, organizing and inviting children and parents who speak different languages etc.

Cuvinte-cheie
diversitate, cultură, strategii, dialog, educaţie interculturală, tehnica textului liber, studiul de caz, interviul,

diversity, culture, Strategies, dialogue, intercultural education, free text technique, case study, interview