Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
367 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-29 23:05 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
343.522:343.2/.7(478)(094.4) (1) |
Infracțiuni împotriva încrederii publice, a moralității, a familiei (509) |
Drept penal în general (875) |
Infracțiuni împotriva statului (2769) |
Infracțiuni împortiva libertăților fundamentale, împotriva drepturilor omului (4859) |
Infracțiuni împotriva persoanei (7228) |
SM ISO690:2012 PÎRȚAC, Cristina. Elementul material al infracţiunilor de fals în acte publice (art.332 CP RM). In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale), 2021, nr. 8(148), pp. 128-139. ISSN 1814-3199. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5113353 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale) | ||||||
Numărul 8(148) / 2021 / ISSN 1814-3199 /ISSNe 2345-1017 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.5113353 | ||||||
CZU: 343.522:343.2/.7(478)(094.4) | ||||||
Pag. 128-139 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În prezentul studiu sunt supuse analizei modalităţile normative alternative de exprimare a faptei prejudiciabile prevăzute la art.332 CP RM (falsul în acte publice). Se arată că în ipoteza înscrierii unor date false fapta prejudiciabilă este îndreptată către un document oficial existent. Se punctează că cele două acţiuni prejudiciabile, prevăzute la art.332 CP RM, în unele cazuri ar putea coexista. De lege lata sunt sesizate cazuri când persoana publică sau persoana cu funcţie de demnitate publică omite să reflecte în documentele oficiale date veridice complete, realitatea fiind denaturată prin includerea unor date într-un volum incomplet. Actualmente, asemenea fapte omisive nu pot cădea sub incidenţa art.332 CP RM. Se argumentează că omisiunea includerii unor date autentice în documentul oficial trebuie catalogată în postura de modalitate normativă alternativă a falsului în acte publice, nu însă în calitate de modalitate faptică a inacţiunii ce formează conţinutul elementului material al abuzului de putere sau al abuzului de serviciu. |
||||||
Cuvinte-cheie fals în acte publice, faptă prejudiciabilă, falsificare, înscriere, document oficial, contrafacere, alterare, modificare, practica judiciară, forgery in public acts, prejudicial act, forgery, entry, official document, counterfeiting, Alteration, modification, judicial practice |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Pîrțac, C.</dc:creator> <dc:date>2021-07-21</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>În prezentul studiu sunt supuse analizei modalităţile normative alternative de exprimare a faptei prejudiciabile prevăzute la art.332 CP RM (falsul în acte publice). Se arată că în ipoteza înscrierii unor date false fapta prejudiciabilă este îndreptată către un document oficial existent. Se punctează că cele două acţiuni prejudiciabile, prevăzute la art.332 CP RM, în unele cazuri ar putea coexista. De lege lata sunt sesizate cazuri când persoana publică sau persoana cu funcţie de demnitate publică omite să reflecte în documentele oficiale date veridice complete, realitatea fiind denaturată prin includerea unor date într-un volum incomplet. Actualmente, asemenea fapte omisive nu pot cădea sub incidenţa art.332 CP RM. Se argumentează că omisiunea includerii unor date autentice în documentul oficial trebuie catalogată în postura de modalitate normativă alternativă a falsului în acte publice, nu însă în calitate de modalitate faptică a inacţiunii ce formează conţinutul elementului material al abuzului de putere sau al abuzului de serviciu.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p>The present study focuses on the analysis of the alternative normative modalities for expressing the prejudicial act provided in art. 332 of the CC RM (forgery in public acts). It is shown that in the event of entering false data, the prejudicial act is directed to an existing official document. It is pointed out that both prejudicial actions provided in art. 332 CC RM could coexist in some cases. There are reported cases when the public person or the person with public dignity function fails to reflect complete truthful data in the official documents, the reality being distorted by the inclusion of some data in an incomplete volume. Currently, such omissive acts cannot fall under the incidence of art. 332 CC RM. It is argued that the omission to include authentic data in the official document must be categorised as an alternative normative modality of forgery in public acts, but not as a factual modality of inaction that forms the content of the material element of abuse of power or abuse of office.</p></dc:description> <dc:identifier>10.5281/zenodo.5113353</dc:identifier> <dc:source>Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale) 148 (8) 128-139</dc:source> <dc:subject>fals în acte publice</dc:subject> <dc:subject>faptă prejudiciabilă</dc:subject> <dc:subject>falsificare</dc:subject> <dc:subject>înscriere</dc:subject> <dc:subject>document oficial</dc:subject> <dc:subject>contrafacere</dc:subject> <dc:subject>alterare</dc:subject> <dc:subject>modificare</dc:subject> <dc:subject>practica judiciară</dc:subject> <dc:subject>forgery in public acts</dc:subject> <dc:subject>prejudicial act</dc:subject> <dc:subject>forgery</dc:subject> <dc:subject>entry</dc:subject> <dc:subject>official document</dc:subject> <dc:subject>counterfeiting</dc:subject> <dc:subject>Alteration</dc:subject> <dc:subject>modification</dc:subject> <dc:subject>judicial practice</dc:subject> <dc:title>Elementul material al infracţiunilor de fals în acte publice (art.332 CP RM)</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>