Articolul precedent |
Articolul urmator |
545 73 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-14 01:44 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.9.072 (97) |
Psihologie (3398) |
SM ISO690:2012 VASILIU, Dan. Relații între factorii de personalitate din teoria social- cognitivă și performanța academică. In: Tendințe moderne în psihologia practică, 8 decembrie 2017, Chișinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2017, pp. 107-117. ISBN 978-9975-46-370-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Tendințe moderne în psihologia practică 2017 | |||||||
Conferința "Tendințe moderne în psihologia practică" Chișinău, Moldova, 8 decembrie 2017 | |||||||
|
|||||||
CZU: 159.9.072 | |||||||
Pag. 107-117 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
This research aimed at highlighting the relations between the academic performance of students and the scores obtained in measuring the personality factors from the social-cognitive theory namely: self-efficacy, self-esteem, locus of control, hardiness, sense of coherence and optimism. The research has been conducted on a sample of 196 participants, students of Hyperion University of Bucharest. Following the processing of the outcomes, we found that there are associations between academic performance and the personality factors: self-efficacy, self-esteem, hardiness, sense of coherence and optimism. The best predictor was self-efficacy. Between locus of control and academic performance, we have not found significant associations. |
|||||||
|
Google Scholar Export
<meta name="citation_title" content="Relații între factorii de personalitate din teoria social- cognitivă și performanța academică"> <meta name="citation_author" content="Vasiliu Dan"> <meta name="citation_publication_date" content="2017"> <meta name="citation_collection_title" content="Tendințe moderne în psihologia practică"> <meta name="citation_firstpage" content="107"> <meta name="citation_lastpage" content="117"> <meta name="citation_pdf_url" content="https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/107-117_4.pdf">