Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-19 00:30 |
![]() ANTOCI, Diana, ISAC, Olga. Psihomotricitate: perspective de aplicare în abordarea copiilor de vârstă preșcolară. In: Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv, 10 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, pp. 561-567. ISBN 978-9975-46-480-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv 2020 | ||||||
Conferința "Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv" Chişinău, Moldova, 10 decembrie 2020 | ||||||
|
||||||
Pag. 561-567 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Through this article we have tried to examine various scientific approaches in order to conceptualize and stablish the evolution of psychomotricity in dealing with problems of education system. The purpose of the theoretical study is to analyze the scientific positions in order to interpret and apply the concept of psychomotricity, to determine the transformations over the years and the importance it has for the integral education of the child. Finally, a thorough and in-depth examination of the sources highlighted the advantages and benefits of psychomotricity for the global development of the child, identifying the prospects for developing the concept of psychomotricity in addressing preschool children and other participants in the educational process. Especially for formation and qualitative dynamic transformation of the personality. |
||||||
Cuvinte-cheie psychomotricity, guided psychomotricity, experimental psychomotricity, global development, action fantasies, active education, prevention, re-education, psihomotricitate, psihomotricitate dirijată, psihomotricitate experimentală, dezvoltare globală, fantasmele de acțiune, educație activă, prevenire, reeducare |
||||||
|