Psihomotricitate: perspective de aplicare în abordarea copiilor de vârstă preșcolară
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
742 82
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-19 00:30
SM ISO690:2012
ANTOCI, Diana, ISAC, Olga. Psihomotricitate: perspective de aplicare în abordarea copiilor de vârstă preșcolară. In: Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv, 10 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, pp. 561-567. ISBN 978-9975-46-480-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv 2020
Conferința "Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv"
Chişinău, Moldova, 10 decembrie 2020

Psihomotricitate: perspective de aplicare în abordarea copiilor de vârstă preșcolară


Pag. 561-567

Antoci Diana, Isac Olga
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 14 ianuarie 2021


Rezumat

Through this article we have tried to examine various scientific approaches in order to conceptualize and stablish the evolution of psychomotricity in dealing with problems of education system. The purpose of the theoretical study is to analyze the scientific positions in order to interpret and apply the concept of psychomotricity, to determine the transformations over the years and the importance it has for the integral education of the child. Finally, a thorough and in-depth examination of the sources highlighted the advantages and benefits of psychomotricity for the global development of the child, identifying the prospects for developing the concept of psychomotricity in addressing preschool children and other participants in the educational process. Especially for formation and qualitative dynamic transformation of the personality.

Prin prezentul articol am încercat să examinăm diverse abordări științifice în vederea conceptualizării și stabilirii evoluției psihomotricității în tratarea unor probleme din sistemul educației. Scopul studiului teoretic constă în analiza pozițiilor științifice în vederea interpretării și aplicării conceptului de psihomotricitate, determinării transformărilor pe parcursul anilor și importanței ce o are pentru educația integră a copilului. În final, examinarea amănunțită și aprofundată a surselor a permis evidențierea avantajelor și beneficiilor, pe care le oferă psihomotricitatea pentru dezvoltarea globală a copilului, identificarea perspectivelor dezvoltării conceptului de psihomotricitate în privința abordării copiilor de vârstă preșcolară și celorlalți participanți în cadrul procesului educațional care ține de formare și transformare dinamică calitativă a personalității.

Cuvinte-cheie
psychomotricity, guided psychomotricity, experimental psychomotricity, global development, action fantasies, active education, prevention, re-education,

psihomotricitate, psihomotricitate dirijată, psihomotricitate experimentală, dezvoltare globală, fantasmele de acțiune, educație activă, prevenire, reeducare