Using knowledge management as a pillar of competitive strategy
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
503 2
Ultima descărcare din IBN:
2022-04-03 19:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005.94+338.24 (1)
Tipuri de management (318)
Politică economică. Controlul economiei. Conducerea economiei. Planificare economică (440)
SM ISO690:2012
ABU ARAR, Haila. Using knowledge management as a pillar of competitive strategy. In: EcoSoEn, 2020, nr. 3-4, pp. 79-84. ISSN 2587-344X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
EcoSoEn
Numărul 3-4 / 2020 / ISSN 2587-344X /ISSNe 2587-425X

Using knowledge management as a pillar of competitive strategy

Utilizarea managementului cunoștințelor ca pilon al strategiei competitive

CZU: 005.94+338.24
JEL: G32, D83, O31, M12

Pag. 79-84

Abu Arar Haila
 
Free International University of Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 29 decembrie 2020


Rezumat

The concept of "knowledge management" is associated with modern science and practice of management. Knowledge management is a systematic process of identifying, using and transmitting information and knowledge that people can create, improve and apply. Knowledge management can be defined as the art of creating value from intangible assets of an organization, as a focused process of converting knowledge into value. Knowledge management leads to changes in the mindset of many managers, to a departure from various obsolete, orthodox approaches. The main goal of knowledge management is the creation of new and more powerful competitive advantages.

Conceptul de „management al cunoștințelor” (management of knowledge) sau managementul cunoștințelor este asociat cu știința și practica modernă a managementului. Gestionarea cunoștințelor constituie o activitate continuă, sistematică de identificare, folosire și operare a informațiilor și cunoștințelor pe care societatea le elaborează, modelează și utilizează. Manipularea cunoștințelor poate fi percepută ca iscusința creării valorii din activele intangibile ale unei organizații, ca un proces focalizat de transformare a cunoștințelor în valoare. Gestiunea cunoașterii implică modificări în mentalitatea multor oameni de afaceri, care se detașează de la multiple abordări învechite, ortodoxe. Principalul obiectiv al procesului decizional vis-à-vis de cunoștințe se axează pe avantaje sinergetice noi și mai puternice.

Cuvinte-cheie
management, knowledge, skills, advantages, transformation, value, Competition,

gestiune, cunoştinţe, abilităţi, avantaje, transformare, valoare, concurenţă