Eficienţa personală a cadrelor didactice în contextul educaţiei umaniste a elevilor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
704 41
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-18 21:05
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
CZU373.091 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2024)
SM ISO690:2012
CUZNEŢOV, Larisa, CARABET, Natalia. Eficienţa personală a cadrelor didactice în contextul educaţiei umaniste a elevilor. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 5(123), pp. 9-13. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4256644
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5(123) / 2020 / ISSN 1810-6455

Eficienţa personală a cadrelor didactice în contextul educaţiei umaniste a elevilor

Personal Efficiency of Teachers in the Context of the Humanist Education of Students

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4256644
CZU: CZU373.091

Pag. 9-13

Cuzneţov Larisa, Carabet Natalia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 25 noiembrie 2020


Rezumat

Articolul reprezintă un studiu teoretico-aplicativ care dezvăluie esenţa şi conţinutul eficienţei personale (selfefficacy) a cadrelor didactice în contextul educaţiei umaniste a elevilor. Totodată, sunt expuse rezultatele obţinute pe un eşantion experimental stratificat şi reprezentativ de cadre didactice şi liceeni în urma unei cercetări care viza studierea înţelegerii de către aceştia a eficienţei personale, precum şi determinarea dificultăţilor în procesul de formare şi manifestare a calităţii date. Valorificarea axei epistemologice le-a permis cercetătoarelor să fundamenteze ştiinţific şi să elaboreze axa praxiologică, concentrată într-un instrument pedagogic denumit Suport orientativ pentru identificarea şi evaluarea calităţilor autoeficienţei cadrului didactic în contextul educaţiei umaniste a elevilor.

The article represents a theoretical-applied study, which reveals the essence and content of the personal efficiency/selfefficacy of teachers in the context of the humanist education of students. The authors also present the results of a study based on an experimental sample of teachers and high-school students, which examined their understanding of the self-efficacy of teachers and detected the difficulties impeding the development of this professional quality. An exploration of the epistemological axis allowed the researchers to scientifically substantiate and to elaborate the praxiological axis, concentrated in a defined pedagogical tool: Support for the Identification and Evaluation of a Teacher’s Self-Efficacy Qualities in the Context of the Humanist Education of Students.

Cuvinte-cheie
(auto)eficienţă, cadre didactice, educaţie umanistă, elev, maturitate personală, maturitate profesională, cercetare,

self-efficacy, teachers, humanities education, student, personal maturity, professional maturity, research

Google Scholar Export

<meta name="citation_title" content="Eficienţa personală a cadrelor didactice &icirc;n contextul educaţiei umaniste a elevilor">
<meta name="citation_author" content="Cuzneţov Larisa">
<meta name="citation_author" content="Carabet Natalia">
<meta name="citation_publication_date" content="2020/11/25">
<meta name="citation_journal_title" content="Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională">
<meta name="citation_volume" content="123">
<meta name="citation_issue" content="5">
<meta name="citation_firstpage" content="9">
<meta name="citation_lastpage" content="13">
<meta name="citation_pdf_url" content="https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/9-13_27.pdf">