Titlurile interogative - o invitaţie spre lectura textului
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
978 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-09 22:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
070.19 (7)
Ziare. Presă. Jurnalism (561)
SM ISO690:2012
DRIGA, Ina, CHIRIAC, Argentina. Titlurile interogative - o invitaţie spre lectura textului. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 10, 5-6 decembrie 2019, Chişinău. Chişinău, 2019: "Print-Caro" SRL, 2020, Ediția 10, pp. 537-542. ISBN 978-9975-3371-7-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 10, 2020
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
10, Chişinău, Moldova, 5-6 decembrie 2019

Titlurile interogative - o invitaţie spre lectura textului

Interrogative title – an invitation to read the text

CZU: 070.19

Pag. 537-542

Driga Ina12, Chiriac Argentina1
 
1 Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“,
2 Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 29 iulie 2020


Rezumat

The titles function as synthetic, expressive and representative signals of the content, meant to put the thinking on alert, to create the reader's waiting horizon, to give a reading key. What differs from one functional style to another is the title's rhetoric. In the beletristic style, the title is part of a rhetoric of a possible world, so in the system of metaphor; in the scientific style, the title has a denotative function; in the administrative style the title of the chapter / paragraph appears; the freedoms of the advertising style make it possible for all types to appear. Every day, maybe several times a day, you have to choose a title. It's always hard to be inspired. Even more difficult is that there is no magic formula for choosing a good title, but just some landmarks. The interrogative title is the one that makes the reader's eye hurry today, because in a century of speed you have to succeed, the choice that is worth reading belongs to the reader, so the interrogative titles must be exciting, intriguing and necessarily challenging so that afterwards reading the title will convince the reader that this article is worth reading. One of the most important qualities of an interrogative title is to inform, to briefly tell you what it is.It needs to be clear, contain the essential message and also be incentive, that is, make you read the text.

Titlurile fucționează ca semnale sintetice, expresive și reprezentative ale conținutului, menite să pună gândirea în alertă, să creeze orizontul de așteptare al cititorului, să dea o cheie de lectură. Ceea ce diferă de la un stil funcțional la altul este retorica titlului. În stilul beletristic, titlul se înscrie într-o retorică a unei lumi posibile, deci în sistemul metaforei; în stilul științific, titlul are funcție denotativă; în stilul administrativ apare titlul sinteză a capitolului / paragrafului; libertățile stilului publicistic fac posibilă apariția tuturor tipurilor. În fiecare zi, poate de mai multe ori pe zi, trebuie să alegi un titlu. E greu să fii întotdeauna inspirat. Şi mai dificil este că nu există vreo formulă magică pentru a alege un titlu bun, ci doar nişte repere. Titlul interogativ este cel care face cu ochiul cititorului grăbit de astăzi, căci întrun secol al vitezei trebuie să reușești multe, alegerea ce merită să citești îi aparține cititorului, de aceea titlurile interogative trebuie să fie incitante, intrigante și neapărat provocatoare astfel încât după citirea titlului să convingă cititorul că anume acest articol merită citit. Una dintre cele mai importante calităţi ale unui titlu interogativ este aceea de a informa, de a-ţi spune pe scurt despre ce este vorba. El trebuie să fie clar, să conţină mesajul esenţial şi totodată să fie incitativ, adică să te facă să citeşti textul. 

Cuvinte-cheie
title, question mark, sign, reader, meaning, interpretation,

titlu, interogativ, semn, cititor, semnificaţie, interpretare