Dezvoltarea competenţei de lectură prin intermediul textelor multimodale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
778 44
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-30 22:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (482)
Organizarea instruirii (533)
SM ISO690:2012
DOMNIŢEANU, Aurelia. Dezvoltarea competenţei de lectură prin intermediul textelor multimodale. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 2-3(120-121), pp. 54-56. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3931115
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2-3(120-121) / 2020 / ISSN 1810-6455

Dezvoltarea competenţei de lectură prin intermediul textelor multimodale

Development of Reading Competence through Multimodal Texts

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3931115
CZU: 37.091

Pag. 54-56

Domniţeanu Aurelia
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 23 iulie 2020


Rezumat

Textul multimodal este o noutate a programei şcolare şi este cel care conţine două sau mai multe sisteme semiotice: lingvistic, vizual, audio, gestual, spaţial. Multimodalitatea implică interferenţa dintre cuvânt, imagine, sunet, gestică şi mişcare. Textele multimodale contribuie la dezvoltarea competenţei de lectură prin atractivitatea lor, prin apel la imagine sau elemente digitale, potrivindu-se perfect contextului actual. O parte dintre ele au pătruns deja în manualele şcolare, cum ar fi banda desenată, pliantul sau afişul.

The multimodal text is a novelty of the school curriculum and contains two or more semiotic systems: linguistic, visual, audio, gesture, spatial. Multimodality involves interference between word, image, sound, gesture and movement. Multimodal texts contribute to the development of reading competence through their attractiveness, using images and digital elements.

Cuvinte-cheie
text multimodal, competenţa de lectura, imagine, bandă desenată,

multimodal text, reading competence, image, comic book