Argumente pentru alfabetizarea terminologică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
619 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-08 10:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (482)
Organizarea instruirii (533)
SM ISO690:2012
COSOVAN, Olga. Argumente pentru alfabetizarea terminologică. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 2-3(120-121), pp. 56-60. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3931105
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2-3(120-121) / 2020 / ISSN 1810-6455

Argumente pentru alfabetizarea terminologică

Arguments for Terminological Literacy

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3931105
CZU: 37.091

Pag. 56-60

Cosovan Olga
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 23 iulie 2020


Rezumat

Alfabetizarea terminologică vine în continuarea alfabetizării funcţionale şi este o premisă pentru dezvoltarea competenţelor. Definită drept „capacitate de a opera coerent cu termenii ştiinţifici din varii domenii, de a-i înţelege şi a-i utiliza în procesul comunicării”, aceasta este tot mai necesară pentru realizarea numeroaselor acte comunicative în afara spaţiului academic. Alte argumente pentru promovarea alfabetizării terminologice în şcoala generală sunt: alfabetizarea terminologică sporeşte/extinde capacitatea de a învăţa, este suportul pe care se sprijină formarea profesională, dezvoltă capacitatea de a defini şi de a explica termenii.

Terminological literacy follows functional literacy, being an important premise for competence development. Defined as “the ability to operate coherently with scientific terms from various domains, to understand and to use them in communication”, terminological literacy is increasingly crucial for the fulfilment of various acts of communication outside the academic sphere. Other arguments in favor of promoting terminological literacy in school are: it increases and extends learning capacity; it constitutes a support on which professional training is edified; it develops students’ skills for term definition and explanation.

Cuvinte-cheie
alfabetizare terminologică, alfabetizare funcţională, termen, competenţă,

terminological literacy, functional literacy, term, competency