Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
619 15 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-08 10:32 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (482) |
Organizarea instruirii (533) |
SM ISO690:2012 COSOVAN, Olga. Argumente pentru alfabetizarea terminologică. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 2-3(120-121), pp. 56-60. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3931105 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | |||||||
Numărul 2-3(120-121) / 2020 / ISSN 1810-6455 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3931105 | |||||||
CZU: 37.091 | |||||||
Pag. 56-60 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Alfabetizarea terminologică vine în continuarea alfabetizării funcţionale şi este o premisă pentru dezvoltarea competenţelor. Definită drept „capacitate de a opera coerent cu termenii ştiinţifici din varii domenii, de a-i înţelege şi a-i utiliza în procesul comunicării”, aceasta este tot mai necesară pentru realizarea numeroaselor acte comunicative în afara spaţiului academic. Alte argumente pentru promovarea alfabetizării terminologice în şcoala generală sunt: alfabetizarea terminologică sporeşte/extinde capacitatea de a învăţa, este suportul pe care se sprijină formarea profesională, dezvoltă capacitatea de a defini şi de a explica termenii. |
|||||||
Cuvinte-cheie alfabetizare terminologică, alfabetizare funcţională, termen, competenţă, terminological literacy, functional literacy, term, competency |
|||||||
|