Articolul precedent |
Articolul urmator |
642 19 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-01 12:00 |
SM ISO690:2012 TABUNȘCIC, Olga. Tendinţe actuale de dezvoltare a alimentaţiei publice în Republica Moldova şi în alte ţări. In: Dezvoltarea relaţiilor comerciale din perspectiva integrării economice a Republicii Moldova în circuitul economic internaţional, 21-22 septembrie 2017, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Complexul Editorial INCE, 2017, Vol.2, pp. 190-194. ISBN 978-9975-3171-6-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Dezvoltarea relaţiilor comerciale din perspectiva integrării economice a Republicii Moldova în circuitul economic internaţional Vol.2, 2017 |
||||||
Conferința "Dezvoltarea relaţiilor comerciale din perspectiva integrării economice a Republicii Moldova în circuitul economic internaţional" Chişinău, Moldova, 21-22 septembrie 2017 | ||||||
|
||||||
JEL: L83, M10 | ||||||
Pag. 190-194 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol sunt expuse trăsăturile distinctive de organizare a proceselor tehnologice din întreprinderile de alimentaţie din Republica Moldova şi din străinătate. Sunt identificate tendinţele de dezvoltare a pieţei serviciilor de alimentaţie publică din ţară şi din unele ţări dezvoltate economic. Se menţionează, că în străinătate, întreprinderile din domeniul vizat, se organizează pe principii de divizare profundă a funcțiilor de producție și vânzare a produselor finite, majoritatea unităţilor funcţionează pe semipreparate şi produse cu un grad înalt de pregătire, care sunt furnizate de industria alimentară sau de întreprinderi specilizate pe fabricarea semipreparatelor, pe când în Republica Moldova aproape toate întreprinderile, funcționează pe materii prime, procesul tehnologic a cărora include: prelucrarea materiilor prime şi producerea semipreparatelor, fabricarea producţiei culinare, organizarea consumului şi comercializarea producţiei culinare finite. Complexitatea activităților de producție, precum și o mulțime de variaţii moderne de circulație a preparatelor de la producător la consumator, necesită o căutare permanentă a modalităților de soluţionare eficientă. Analiza efectuată ne-a demonstrat că situația se complică prin prezența pe piața alimentației publice a unui număr mare de formate, tipuri și subtipuri de unităţi. |
||||||
Cuvinte-cheie alimentaţie publică, piaţă, întreprinderi, tendinţe, dezvoltare, organizare, foodservice, Market, trends, food business, development, organization |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Tabunșcic, O.</creatorName> <affiliation>Academia de Studii Economice din Moldova, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Tendinţe actuale de dezvoltare a alimentaţiei publice în Republica Moldova şi în alte ţări</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2017</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'> 978-9975-81-038-8</relatedIdentifier> <subjects> <subject>alimentaţie publică</subject> <subject>piaţă</subject> <subject>întreprinderi</subject> <subject>tendinţe</subject> <subject>dezvoltare</subject> <subject>organizare</subject> <subject>foodservice</subject> <subject>Market</subject> <subject>trends</subject> <subject>food business</subject> <subject>development</subject> <subject>organization</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2017</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>În articol sunt expuse trăsăturile distinctive de organizare a proceselor tehnologice din întreprinderile de alimentaţie din Republica Moldova şi din străinătate. Sunt identificate tendinţele de dezvoltare a pieţei serviciilor de alimentaţie publică din ţară şi din unele ţări dezvoltate economic. Se menţionează, că în străinătate, întreprinderile din domeniul vizat, se organizează pe principii de divizare profundă a funcțiilor de producție și vânzare a produselor finite, majoritatea unităţilor funcţionează pe semipreparate şi produse cu un grad înalt de pregătire, care sunt furnizate de industria alimentară sau de întreprinderi specilizate pe fabricarea semipreparatelor, pe când în Republica Moldova aproape toate întreprinderile, funcționează pe materii prime, procesul tehnologic a cărora include: prelucrarea materiilor prime şi producerea semipreparatelor, fabricarea producţiei culinare, organizarea consumului şi comercializarea producţiei culinare finite. Complexitatea activităților de producție, precum și o mulțime de variaţii moderne de circulație a preparatelor de la producător la consumator, necesită o căutare permanentă a modalităților de soluţionare eficientă. Analiza efectuată ne-a demonstrat că situația se complică prin prezența pe piața alimentației publice a unui număr mare de formate, tipuri și subtipuri de unităţi.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The article exposed the distinctive features of organization processes of foodservice market from Moldova and abroad, also are Identified trends of foodservice market development. It should be noted that abroad, foodservice market is focused on the principle “splitting functions” of production and sales of finished products, most of food businesses operate with precooked or with a high degree cooking products, which are provided by the food industry or with specialized manufacture of processed foods, while in Moldova almost all businesses operate on raw materials, which technological process includes: processing of raw products and producing precooked foods, food manufacturing production, organizing consumption and sale of finished food products. Complexity of production and modern traffic of products from producer to consumer, requires a constant search in finding efficient solutions. The analysis demonstrates that the situation is complicated by the presence on the foodservice market to a large number of formats, types and subtypes in food business.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>