Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
680 34 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-25 11:31 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.01 (4351) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3998) |
SM ISO690:2012 COPTILEŢ, Valentina, LÎSÎI, Aliona. Politici educaționale actuale. Dimensiuni și perspective. In: Revista Naţională de Drept, 2019, nr. 10-12(228-230), pp. 46-52. ISSN 1811-0770. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3742820 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Naţională de Drept | ||||||
Numărul 10-12(228-230) / 2019 / ISSN 1811-0770 /ISSNe 2587-411X | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3742820 | ||||||
CZU: 37.01 | ||||||
Pag. 46-52 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În prezent, ca urmare a mutațiilor structurale pe piața forței de muncă, tot mai mult sunt abordate componentele politicilor educaționale ca dimensiune indispensabilă în asigurarea conexiunii şi continuităţii între procesele educaționale, așteptările consumatorilor, cerințele producătorilor și evoluția pieții la nivel global. Orice act de producție și consum economic trebuie să fie aliniat conceptului de eficiență în sensul valorificării raționale a resurselor economice și a conceptului de utilitate. Din acest motiv, în societate este necesară o mai bună formare a economiștilor profesioniști și a culturii economice prin prisma politicilor educaționale |
||||||
Cuvinte-cheie politici educaţionale, piaţa muncii, dezvoltare durabilă, Educational policies, labor market, sustainable development, politiques éducatives, marché du travail, développement durable, образовательная политика, рынок труда, устойчивое развитие |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Coptileţ, V.</dc:creator> <dc:creator>Lîsîi, A.</dc:creator> <dc:date>2019-12-27</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>În prezent, ca urmare a mutațiilor structurale pe piața forței de muncă, tot mai mult sunt abordate componentele politicilor educaționale ca dimensiune indispensabilă în asigurarea conexiunii şi continuităţii între procesele educaționale, așteptările consumatorilor, cerințele producătorilor și evoluția pieții la nivel global. Orice act de producție și consum economic trebuie să fie aliniat conceptului de eficiență în sensul valorificării raționale a resurselor economice și a conceptului de utilitate. Din acest motiv, în societate este necesară o mai bună formare a economiștilor profesioniști și a culturii economice prin prisma politicilor educaționale</p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p>Currently, as a result of structural changes in the labor market, more and more components of educational policies are being addressed as an indispensable dimension in ensuring the connection and continuity between educational processes and consumer expectations, manufacturers’ demands and the evolution of the global market. Any act of production and economic consumption must be aligned with the concept of efficiency in the sense of rational utilization of economic resources and the concept of utility. For this reason, a better training of professional economists and economic culture is needed in a society through the prism of educational policies.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='fr'><p>Aujourd’hui, en raison des changements structurels du marché du travail, les composantes des politiques éducatives sont de plus en plus considérées comme une dimension indispensable pour assurer le lien et la continuité entre les processus éducatifs, les attentes des consommateurs, les exigences des producteurs et l’évolution du marché au niveau mondial. Tout acte de production et de consommation économiques doit être aligné sur le concept d’efficacité au sens d’exploitation rationnelle des ressources économiques et sur le concept d’utilité. Pour cette raison, dans une société il est nécessaire de mieux former les économistes professionnels et la culture économique à travers le prisme des politiques éducatives.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='ru'><p>В настоящее время, в результате структурных изменений на рынке труда, все больше и больше компонентов образовательной политики рассматриваются как неотъемлемое измерение в обеспечении связи и преемственности между образовательными процессами, ожиданиями потребителей, требованиями производителей и развитием глобального рынка. Любой акт производства и экономического потребления должен быть согласован с концепцией эффективности в смысле рациональной эксплуатации экономических ресурсов и концепцией полезности. По этой причине в обществе необходима лучшая подготовка профессиональных экономистов и экономической культуры сквозь призму образовательной политики</p></dc:description> <dc:identifier>10.5281/zenodo.3742820</dc:identifier> <dc:source>Revista Naţională de Drept 228-230 (10-12) 46-52</dc:source> <dc:subject>politici educaţionale</dc:subject> <dc:subject>piaţa muncii</dc:subject> <dc:subject>dezvoltare durabilă</dc:subject> <dc:subject>Educational policies</dc:subject> <dc:subject>labor market</dc:subject> <dc:subject>sustainable development</dc:subject> <dc:subject>politiques éducatives</dc:subject> <dc:subject>marché du travail</dc:subject> <dc:subject>développement durable</dc:subject> <dc:subject>образовательная политика</dc:subject> <dc:subject>рынок труда</dc:subject> <dc:subject>устойчивое развитие</dc:subject> <dc:title>Politici educaționale actuale. Dimensiuni și perspective</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>