Parcursul istoric etapizat al educației interculturale în vederea formării competenței interculturale
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
395 7
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-26 21:31
SM ISO690:2012
DOROBANȚU-DINA, Roxana-Georgeta. Parcursul istoric etapizat al educației interculturale în vederea formării competenței interculturale. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 19, 11 mai 2022, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Vol.20, Partea 1, pp. 59-65. ISBN 978-9975-46-636-3. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.20, Partea 1, 2022
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
19, Chişinău, Moldova, 11 mai 2022

Parcursul istoric etapizat al educației interculturale în vederea formării competenței interculturale


Pag. 59-65

Dorobanțu-Dina Roxana-Georgeta
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2023


Rezumat

In this article we will briefly present the staged historical course of intercultural education in order to form the intercultural competence of high school students. Currently, in Romania, intercultural education is a subject of study in the sixth grade, one hour a week in the common core, according to the Order of the Minister of Education in 2016, but its evolution has been an imperative for all political decision makers worldwide. Based on the above, we consider that there is no universally valid "recipe" in the formation of intercultural competence of students. This is closely in line with heredity, education and the environment - as determinants of personality, and the teacher, who is in a permanent vocational training, must masterfully combine non-formal, formal activities and elements of the informal environment, seconded by family.

În articolul de față vom prezenta succint parcursul istoric etapizat al educației interculturale în vederea formării competenței interculturale elevilor din clasele gimnaziale. Actualmente, în România Educația interculturală este disciplină de studiu la clasa a VI-a, o oră pe săptămână în trunchiul comun, conform Ordinului ministrului educației din 2016, dar evoluția acesteia a fost un imperativ pentru toți factorii decizoonali la nivel politic din toată lumea. Pornind de la cele menționate mai sus, considerăm că nu există o ,,rețetă” universal valabilă în formarea competenței interculturale elevilor. Aceasta este în strânsă concordanță cu ereditatea, educația și mediul – ca factori determinanți ai personalității, iar cadrul didactic, aflat într-o permanentă formare profesională, trebuie să îmbine cu măiestrie didactică activitățile non-formale, formale și elementele din mediul informal, secondat de familie.

Cuvinte-cheie
competence, intercultural competence, diversity, intercultural education, discrimination,

competenţă, competenţă interculturală, diversitate, educaţie interculturală, discriminare