Articolul precedent |
Articolul urmator |
439 31 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-25 22:02 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.018.265 (36) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4017) |
SM ISO690:2012 HOIDRAG, Traian. Parteneriatul între instituție de învățământ, familie și comunitate pentru recuperarea adolescenților cu comportamente adictive. In: Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice, 18-22 iunie 2021, Chisinau. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 235-242. ISBN 978-9975-46-541-0. DOI: https://doi.org/10.46728/c.18-06-2021.p235-242 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice 2021 | ||||||
Conferința "Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice" Chisinau, Moldova, 18-22 iunie 2021 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46728/c.18-06-2021.p235-242 | ||||||
CZU: 37.018.265 | ||||||
Pag. 235-242 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Consumul de substanțe psihoactive și celelalte comportamente adictive reprezintă un factor de risc care poate perturba buna dezvoltare somatică, psihologică, socială și educațională a adolescenților. Faptul că mulți adolescenți consumă tutun, alcool, canabis ori alte substanțe, și dintre aceștia un număr semnificativ ajung să fie diagnosticați cu tulburarea consumului de substanțe și cu alte tulburări asociate, necesită multiple resurse umane, financiare și materiale și o atenție deosebită din partea specialiștilor implicați în domeniul reducerii cererii și ofertei de droguri. Tratarea dependenței este o problemă complexă, necesitând o abordare multidisciplinară și cooptarea pe termen lung a reprezentanților instituțiilor de învățământ, aparținătorilor adolescenților și a membrilor comunităților locale în care se realizează diverse programe de prevenire sau de asistență medicală, psihologică sau socială. Cooperarea este foarte importantă pentru utilizarea eficientă a resurselor de care dispune fiecare parte implicată în procesul de recuperare a celor afectați de comportamentele adictive, creșterea conștientizării riscurilor continuării consumului de substanțe, reducerea stigmatizării, realizarea unor intervenții care să vină în satisfacerea nevoilor beneficiarilor, a familiilor acestora și a membrilor comunității în care aceștia locuiesc, diversificarea serviciilor de asistență, oferirea unui suport psihosocial continuu și reintegrarea în mediul familial, social și educațional a adolescenților. |
||||||
Cuvinte-cheie parteneriat, şcoală, familie, comunitate, adolescenţi, comportamente adictive, partnership, school, family, community, adolescents, addictive behaviors |
||||||
|