Parteneriatul între instituție de învățământ, familie și comunitate pentru recuperarea adolescenților cu comportamente adictive
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
439 31
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-25 22:02
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.265 (36)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4017)
SM ISO690:2012
HOIDRAG, Traian. Parteneriatul între instituție de învățământ, familie și comunitate pentru recuperarea adolescenților cu comportamente adictive. In: Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice, 18-22 iunie 2021, Chisinau. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 235-242. ISBN 978-9975-46-541-0. DOI: https://doi.org/10.46728/c.18-06-2021.p235-242
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice 2021
Conferința "Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice"
Chisinau, Moldova, 18-22 iunie 2021

Parteneriatul între instituție de învățământ, familie și comunitate pentru recuperarea adolescenților cu comportamente adictive

Partnership between educational institution, family and community for the recovery of adolescents with addictive behaviors

DOI:https://doi.org/10.46728/c.18-06-2021.p235-242
CZU: 37.018.265

Pag. 235-242

Hoidrag Traian
 
Agenția Națională Antidrog
 
 
Disponibil în IBN: 21 aprilie 2022


Rezumat

Consumul de substanțe psihoactive și celelalte comportamente adictive reprezintă un factor de risc care poate perturba buna dezvoltare somatică, psihologică, socială și educațională a adolescenților. Faptul că mulți adolescenți consumă tutun, alcool, canabis ori alte substanțe, și dintre aceștia un număr semnificativ ajung să fie diagnosticați cu tulburarea consumului de substanțe și cu alte tulburări asociate, necesită multiple resurse umane, financiare și materiale și o atenție deosebită din partea specialiștilor implicați în domeniul reducerii cererii și ofertei de droguri. Tratarea dependenței este o problemă complexă, necesitând o abordare multidisciplinară și cooptarea pe termen lung a reprezentanților instituțiilor de învățământ, aparținătorilor adolescenților și a membrilor comunităților locale în care se realizează diverse programe de prevenire sau de asistență medicală, psihologică sau socială. Cooperarea este foarte importantă pentru utilizarea eficientă a resurselor de care dispune fiecare parte implicată în procesul de recuperare a celor afectați de comportamentele adictive, creșterea conștientizării riscurilor continuării consumului de substanțe, reducerea stigmatizării, realizarea unor intervenții care să vină în satisfacerea nevoilor beneficiarilor, a familiilor acestora și a membrilor comunității în care aceștia locuiesc, diversificarea serviciilor de asistență, oferirea unui suport psihosocial continuu și reintegrarea în mediul familial, social și educațional a adolescenților.

Consumption of psychoactive substances and other addictive behaviors is a risk factor that can disrupt the good somatic, psychological, social and educational development of adolescents. The fact that many adolescents consume tobacco, alcohol, cannabis or other substances, and a significant number of them end up being diagnosed with substance use disorder and other associated disorders, requires multiple human, financial and material resources and special attention from specialists. involved in reducing the demand and supply of drugs. Addiction treatment is a complex issue, requiring a multidisciplinary approach and long-term co-optation of representatives of educational institutions, adolescents and members of local communities in which various prevention or medical, psychological or social assistance programs are carried out. Cooperation is very important for the efficient use of resources available to each party involved in the process of recovering those affected by addictive behaviors, raising awareness of the risks of continued substance use, reducing stigma, conducting interventions to meet the needs of beneficiaries, families them and the members of the community in which they live, the diversification of support services, the provision of continuous psychosocial support and the reintegration of adolescents into the family, social and educational environment.

Cuvinte-cheie
parteneriat, şcoală, familie, comunitate, adolescenţi, comportamente adictive,

partnership, school, family, community, adolescents, addictive behaviors