Repere teoretice și metodologice privind conceperea și formarea competenței interculturale în școala de arte „A. Stârcea”
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
438 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-13 15:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.67.047(478) (1)
Kinds of school providing general education (2016)
SM ISO690:2012
MÎNDRESCU, Iulia. Repere teoretice și metodologice privind conceperea și formarea competenței interculturale în școala de arte „A. Stârcea”. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2020, nr. 11, pp. 162-169. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4557359
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 11 / 2020 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Repere teoretice și metodologice privind conceperea și formarea competenței interculturale în școala de arte „A. Stârcea”

Theoretical and methodological benchmarks regarding the design and formation of intercultural competence in the art school “A. Stârcea”

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4557359
CZU: 373.67.047(478)

Pag. 162-169

Mîndrescu Iulia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 1 martie 2021


Rezumat

În articol este abordată formarea competențelor elementare instrumental-artistice în școala de arte din perspectiva inter-culturalității, care reclamă o strategie educativă specifică integrată în Modelul praxiologic al înstruirii/ învățării și în Schema învățării diferențiate. Acestea sunt susținute de un proces educațional predominant individualizat și diferențiat al instruirii racordat la standardele educaționale respective, formarea competenței interculturale pe niveluri de instruire fiind concepută prin aplicarea unui repertoriu adecvat al lucrărilor pentru procesul de studii

The article addresses the formation of the elementary musical-artistic competences in the art school from the perspective of interculturality, which demands a specific educational strategy integrated in the Praxeological Model of teaching/learning and the Differentiated Learning Scheme. These are supported by a predominantly individualized and differentiated educa-tional process of training onnected to the respective educational standards, while formation of the intercultural competence on training evels is designed by applying an adequate repertoire of works for the study process.

Cuvinte-cheie
management, competenţă, metodologie, Standard, interculturalitate, model praxiologic,

management, competence, methodology, standard, interculturality, Praxeological Model