Articolul precedent |
Articolul urmator |
522 40 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-18 15:05 |
SM ISO690:2012 TIRŞU, Valentina. Economia verde și sistemul educațional. In: Sustainable Public Procurement: challenges and opportunities, Ed. 1, 20 noiembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2020, pp. 39-40. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Sustainable Public Procurement: challenges and opportunities 2020 | ||||||
Simpozionul "Sustainable Public Procurement: challenges and opportunities" 1, Chişinău, Moldova, 20 noiembrie 2020 | ||||||
|
||||||
JEL: Q57, Q01 | ||||||
Pag. 39-40 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Lucrarea include o generalizare teoretică a noțiunii de economie verde, cât și etapele de dezvoltarea acesteaia. Dezvoltarea durabilă și promovarea economiei verzi reprezintă priorități de dezvoltare pentru Republica Moldova. Acestea își găsesc reflectarea în principalele documente de politici ale Guvernului, în special în Strategia Națională de Dezvoltare Moldova 2030. Întru-cât promovarea economiei verzi este un domeniu intersectorial, implicarea și determinarea modului de integrare a sistemului educațional în dezvoltarea sustenabilă a Republicii Moldova, este un factor determinant în această tranziție. În lucrare sunt identificate direcțiile de lucru în cadrul instituțiilor de învățământ superior, sunt descrise provocările care apar în instruirea pentru o economie verde, sunt identificate competențele impuse de o economie sustenabilă, cât și modul de evaluare a nivelului de performanță a procesului de instruire-însușire a competențelor în domeniul durabilității. |
||||||
Cuvinte-cheie economia verde, dezvoltare durabilă, educaţie ecologică, competențe, evaluare, green economy, sustainable development, ecological education, skills, evaluation, зеленая экономика, устойчивое развитие, экологическое образование, навыки, оценка |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-118118</cfResPublId> <cfResPublDate>2020</cfResPublDate> <cfStartPage>39</cfStartPage> <cfISBN></cfISBN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/118118</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Economia verde și sistemul educațional</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>economia verde; dezvoltare durabilă; educaţie ecologică; competențe; evaluare; green economy; sustainable development; ecological education; skills; evaluation; зеленая экономика; устойчивое развитие; экологическое образование; навыки; оценка</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Lucrarea include o generalizare teoretică a noțiunii de economie verde, cât și etapele de dezvoltarea acesteaia. Dezvoltarea durabilă și promovarea economiei verzi reprezintă priorități de dezvoltare pentru Republica Moldova. Acestea își găsesc reflectarea în principalele documente de politici ale Guvernului, în special în Strategia Națională de Dezvoltare Moldova 2030. Întru-cât promovarea economiei verzi este un domeniu intersectorial, implicarea și determinarea modului de integrare a sistemului educațional în dezvoltarea sustenabilă a Republicii Moldova, este un factor determinant în această tranziție. În lucrare sunt identificate direcțiile de lucru în cadrul instituțiilor de învățământ superior, sunt descrise provocările care apar în instruirea pentru o economie verde, sunt identificate competențele impuse de o economie sustenabilă, cât și modul de evaluare a nivelului de performanță a procesului de instruire-însușire a competențelor în domeniul durabilității.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>The paper includes a theoretical generalization of the notion of green economy, as well as the stages of its development. Sustainable development and the promotion of the green economy are development priorities for the Republic of Moldova. These is reflected in the main policy documents of the Government, especially in the National Development Strategy of Moldova 2030. As the promotion of the green economy is an cross-cutting field, the involvement and determination of the integration of the education system in the sustainable development of the Republic of Moldova is a determining factor in this transition. The paper identifies the directions of work in higher education institutions, describes the challenges that arise in training for a green economy, identifies the skills required by a sustainable economy, and how to assess the level of performance of the training-learning process sustainability skills.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-16838</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-16838</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-16838-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Tirşu</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Valentina</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>