Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
757 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2021-04-07 12:18 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
792:82-83+792.082 (1) |
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (524) |
Literatură (3526) |
SM ISO690:2012 VASINIUC, Tiberius. Dialog și dialogism în arta și pedagogia teatrului. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2019, nr. 2(35), pp. 71-75. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 2(35) / 2019 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 792:82-83+792.082 | ||||||
Pag. 71-75 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Teatrul și pedagogia teatrului reprezintă forme și mijloace ale cunoașterii care se sprijină pe dialog și dialogism. Astfel, prin evenimentul scenic și prin cel pedagogic se asigură o comunicare din care nu poate fi evacuat „murmurul” discursurilor adiacente, de ieri sau de azi, conforme sau nu cu țelul fixat. „Textul” rostit scenic ne apare ca un colaj de alte texte, ca o hibridare continuă de enunțuri, ca rod al unui „dialog al subiectivităților” eliberate din Turnul Babel. Intrarea actorului în „rol” presupune o asumare a enunțului celuilalt, concomitent cu o renunțare la o parte din sine, prin care i se face loc celuilalt să-și găsească locul (să locuiască) în altul. Studiul nostru încearcă să creioneze câteva direcții de cercetare pe care teatrul și artele spectacolului le poate deschide prin interpretarea dialogului și recunoașterea dialogismului ca enunț care iese necondiționat în întâmpinarea altor enunțuri. |
||||||
Cuvinte-cheie teatru, artele spectacolului, pedagogie, dialogism, polifonie, etică, estetică, théâtre, performing arts, pedagogy, dialogism, polyphony, ethics, aesthetics |
||||||
|