Importanţa feedback-ului în formarea abilităţilor de autoevaluare la elevi
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
750 71
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 14:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.041 (30)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (250)
SM ISO690:2012
BOTEZATU, Valeria. Importanţa feedback-ului în formarea abilităţilor de autoevaluare la elevi. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 5-6(105-106), pp. 11-15. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(105-106) / 2017 / ISSN 1810-6455

Importanţa feedback-ului în formarea abilităţilor de autoevaluare la elevi

The Importance of Feedback in Forming Students’ Self-Assessment Skills

CZU: 37.041

Pag. 11-15

Botezatu Valeria
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 10 septembrie 2019


Rezumat

Numeroase cercetări şi studii recunosc importanţa feedback-ului în procesul de evaluare, îndeosebi în formarea abilităţilor de autoevaluare la elevi. Funcţionalitatea feedback-ului este determinată de calitatea sa motivaţională, stimulativă şi corectivă. În acest mod, el ameliorează procesul de autoevaluare. Fiind ghidat de către profesor, elevul judecă asupra propriei activităţi pentru a-şi îmbunătăţi performanţa, identifică discrepanţele dintre performanţa actuală şi cea dorită. Autoevaluarea este dirijată de către profesor prin oferirea unui feedback eficient. Profesorul susţine elevii pe tot parcursul procesului de autoevaluare, de la stabilirea criteriilor de evaluare şi a strategiilor de învăţare până la furnizarea feedback-ului.

Numerous research and studies recognize the importance of feedback in the assessment process, especially in educating self-assessment skills in students. The functionality of the feedback is determined by its motivational, stimulating and corrective quality, and thus it improves the self-assessment process. Being guided by the teacher, the student evaluates his own activity in order to improve performance and identifies the discrepancies between current and desired performance. Self-assessment is guided by the teacher by providing effective feedback. The teacher supports the students throughout the self-assessment process, from the setting of evaluation criteria to the provision of feedback based on set criteria and learning strategies.

Cuvinte-cheie
feedback, autoevaluare, abilităţi de autoevaluare, criterii de evaluare,

feedback, self-assessment, self-assessment skills, evaluation criteria