Sporirea calităţii testului docimologic prin analiza rezultatelor testării
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
608 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-23 00:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.263 (18)
Educație (14269)
SM ISO690:2012
ŞIȘIANU, Ala. Sporirea calităţii testului docimologic prin analiza rezultatelor testării. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 5-6(105-106), pp. 15-19. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(105-106) / 2017 / ISSN 1810-6455

Sporirea calităţii testului docimologic prin analiza rezultatelor testării

Improving the Quality of the Docimological Test by Analyzing the Test Results

CZU: 371.263

Pag. 15-19

Şișianu Ala
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 10 septembrie 2019


Rezumat

Articolul conține o scurtă descriere a dezvoltării itemilor testului docimologic şi o analiză a răspunsurilor la itemi, pentru îmbunătăţirea acestora. Sperăm că lucrarea va contribui la o mai bună înţelegere a procesului de concepere a itemilor şi a beneficiilor acestora, a importanţei validării răspunsurilor la itemi. Dezvoltarea itemului şi validarea răspunsului la item sunt procese noi, dinamice, care au nevoie de o teorie unificată pentru scrierea/formularea itemilor şi validarea cercetării. Fără îndoială, elaborarea itemilor continuă să fie un act extrem de creativ. Din moment ce utilizatorii de test conştientizează modul în care rezultatele testului ar trebui sau nu folosite, putem creşte calitatea testelor prin dezvoltarea raţională şi eficientă a itemului şi a procedurilor de validare a răspunsului la item, descrise în articol.

Articolul conține o scurtă descriere a dezvoltării itemilor testului docimologic şi o analiză a răspunsurilor la itemi, pentru îmbunătăţirea acestora. Sperăm că lucrarea va contribui la o mai bună înţelegere a procesului de concepere a itemilor şi a beneficiilor acestora, a importanţei validării răspunsurilor la itemi. Dezvoltarea itemului şi validarea răspunsului la item sunt procese noi, dinamice, care au nevoie de o teorie unificată pentru scrierea/formularea itemilor şi validarea cercetării. Fără îndoială, elaborarea itemilor continuă să fie un act extrem de creativ. Din moment ce utilizatorii de test conştientizează modul în care rezultatele testului ar trebui sau nu folosite, putem creşte calitatea testelor prin dezvoltarea raţională şi eficientă a itemului şi a procedurilor de validare a răspunsului la item, descrise în articol.

Cuvinte-cheie
test, item, indiciu, dificultate, discriminare, ghicire, omitere,

test, item, difficulty, discrimination, guessing, omitted responses