Raportul constituţional al autorităţii judecătoreşti cu legislativul şi executivul în Republica Moldova şi România
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1400 41
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-01 03:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[342.4+342.5](478+498) (1)
Constituții. Adunări legislative (245)
Puterea statului. Sistemul și funcția organelor de guvernământ (422)
SM ISO690:2012
BUGUŢA, Elena, BUGUŢA, Vasile. Raportul constituţional al autorităţii judecătoreşti cu legislativul şi executivul în Republica Moldova şi România. In: Legea şi Viaţa, 2019, nr. 3/1(327), pp. 31-36. ISSN 2587-4365.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Legea şi Viaţa
Numărul 3/1(327) / 2019 / ISSN 2587-4365 /ISSNe 2587-4373

Raportul constituţional al autorităţii judecătoreşti cu legislativul şi executivul în Republica Moldova şi România

CZU: [342.4+342.5](478+498)

Pag. 31-36

Buguţa Elena, Buguţa Vasile
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 9 aprilie 2019


Rezumat

Articolul cuprinde un studiu asupra raportului constituţional al autorităţii judecătoreşti cu legislativul şi executivul. Principiul separaţiei puterilor în stat desemnează că activitatea legislativă ar trebui să se efectuieze de un organism reprezentantiv (organul legislativ), activitatea executivă şi administrativă (administraţie publică, reglementările guvernamentale) – trebuie să fie apanajul organelor puterii executive, iar justiţia trebuie să fie înfăptuită de instanţele de judecată. Faptul că aceste trei puteri ale statului sunt declarate independente din punct de vedere organizatoric şi funcţional, nu înseamnă că ele nu trebuie să interacţioneze

This article contains a study of the constitutional relationship of the judicial authority with the legislature and executive in the Republic of Moldova and Romania. The principle of separation of powers in a state means that the legislative activity should be carried out by a representative body (the legislative body), the executive and administrative activity (public administration, government regulations) - must be the prerogative of the executive authorities, and the justice must be done by courts. The fact that these three powers of the state are declared independent from an organizational and functional point of view, does not mean that they do not have to interact

Cuvinte-cheie
justiţie, lege, autoritate judecătorească, putere judecătorească, organ legislativ, organ executiv, hotarîre judecătorească.,

justice, law, judicial authority, judicial power, legislative body, executive body, court decision.