Modalităţi de eficientizare a procesului de predare a biologiei şi chimiei in şcoală
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
820 24
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-21 18:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:[54+57] (2)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
Chimie. Cristalografie. Mineralogie (2025)
Științe biologice în general (3591)
SM ISO690:2012
COROPCEANU, Eduard, NEDBALIUC, Rodica, NEDBALIUC, Boris. Modalităţi de eficientizare a procesului de predare a biologiei şi chimiei in şcoală. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2013, nr. 2(3), pp. 71-75. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 2(3) / 2013 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Modalităţi de eficientizare a procesului de predare a biologiei şi chimiei in şcoală
CZU: 37.02:[54+57]

Pag. 71-75

Coropceanu Eduard, Nedbaliuc Rodica, Nedbaliuc Boris
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 12 martie 2017


Rezumat

The dynamics of the technical and scientific progress conditions the revision of some aspects of the contemporary pedagogy. In the context of the formative education, based on the development of the applicative and creative abilities of a person, it is necessary to diversify the didactic methodology and to frame it to the contemporary requirements. One of the determinant points, which provides the right solution of the problem, is the motivation of the pupil for an active and concrete formation, which can make the pupil to be able to put questions, find answers, and make comparative analysis. The development of the creativity can make the pupil inventive, able to create new things, based on the innovation logic. Finding the mechanisms and methods to forward this kind of education can create favorable conditions for an active, efficient, and productive formation.